-
D&d- דיון: גזעים מומצאים
היי. בתור אחד ששיחק בd&d, שמתי לב שברוב המשחקים, השה"ם גם המציא בעצמו חלק מהגזעים, למשל יכולת לשחק ג'יני, או גם גזעים מומצאים ממש, כמו בראדור, מין אורק עם ראש של כבש. רציתי לדעת מה אנשים בפורום חושבים על זה: זה טוב או רע?
[b]דעה אישית[/b]
אני חושב שזה ממש טוב, שלשה"ם יש דמיון ויכולת להמציא גזעים חדשים. זה די מפליא אותי שמישהו אומר שזה רע, כי בסך הכול, זה סבבה, כי זה מראה על השקעה ויצירתיות מצד השה"ם ודוחף את השחקן להשקיע יותר, זאת אומרת לעשות לא לשחק כמו רובוט ובאמת להיכנס לראשה של הדמות.
דיון מהנה!
-
לדעתי כל שחקן צריך להמציא את הגזע שלו (או להשתמש בגזע קיים כמובן)
-
[QUOTE=KillerBee;1155191]לדעתי כל שחקן צריך להמציא את הגזע שלו (או להשתמש בגזע קיים כמובן)[/QUOTE]
בבקשה תתייחס לדיון ברצינות.
-
[QUOTE=CrashRide;1155201]בבקשה תתייחס לדיון ברצינות.[/QUOTE]
מה לא רציני בזה?
-
[QUOTE=KillerBee;1155209]מה לא רציני בזה?[/QUOTE]
לא רציני בזה שאתה אומר משהו אחד ואז משהו אחר.
-
זה טוב, מקוריות זה דבר מעולה בדברים האלו
-
בתור אחד שהמציא גזעים אני לא בעד זה ..
גזעים חדשים הם חזקים מדי או חלשים מדי, הם אף- פעם לא יהיו ברמה כמו של אלף או גמד .
עדיף להשאר עם הגזעים הלא ממש ידועים, כי בת'כלס כל הגזעים המוכרים והלא מוכרים שלא ממוצאים באותה רמה .
-
[quote=טוסטר משולשים;1155246]בתור אחד שהמציא גזעים אני לא בעד זה ..
גזעים חדשים הם חזקים מדי או חלשים מדי, הם אף- פעם לא יהיו ברמה כמו של אלף או גמד .
עדיף להשאר עם הגזעים הלא ממש ידועים, כי בת'כלס כל הגזעים המוכרים והלא מוכרים שלא ממוצאים באותה רמה .[/quote]
לא נכון, זה פשוט עיניין של לעשות גזע נכון. אתה בונה לו אופי, ואז עושה את המאפיינים. למשל, הגזע שהבאתי מקודם הוא לא חכם מאוד, די טיפש, יש לו כוח פיזי גדול, והוא גם די איטי. ויש לו יכולת גזע של מתקפת קרן שעושה ק8 נזק.זה גזע די מאוזן לא?
-
[quote=טוסטר משולשים;1155246]בתור אחד שהמציא גזעים אני לא בעד זה ..
גזעים חדשים הם חזקים מדי או חלשים מדי, הם אף- פעם לא יהיו ברמה כמו של אלף או גמד .
עדיף להשאר עם הגזעים הלא ממש ידועים, כי בת'כלס כל הגזעים המוכרים והלא מוכרים שלא ממוצאים באותה רמה .[/quote]
אפשר להוסיף גזעים מהגזעים שטכנית לא ניתן להשתמש בהם לגזעים שכן ניתן להישתמש בהם...
-
אני אומר- אם אתה יוצר גזעים חדשים יש שתי דרישות:
1) אתה צריך להיות מנוסה מספיק כדי לאזן אותם עם הגזעים האחרים.
2) עדיף לשנות גם את שאר הגזעים. הכל או כלום. למשל, אם אתה רוצה ליצור עולם מקורי משלך (מה שתמיד מומלץ לעשות) הכי טוב ליצור ספקטרום גדול של גזעים. אפשר להתבסס על הגזעים ה"רגילים" (למשל, ליצור אנשי יער המקבילים לאלפים או ליצור גזע נמוך וחסון שיקביל לגמדים אם אין לך רעיון) אבל הכי מומלץ זה להמציא את הגזעים שונים אבל דומים (חשוב מאוד שהגזעים יקבילו לגזעים הקיימים, כלומר, ליצור גזע לוחמני, גזע שמעריך כישוף וכדומה). זה נראה מטומטם כשאלפים משחקים ליד יצורים בגובה שלוש מטר עם פרווה ושיניים גדולות כתחליף לאורקים (זה גם לא ממש מאוזן)
-
[QUOTE=Real Pizza;1155557]אני אומר- אם אתה יוצר גזעים חדשים יש שתי דרישות:
1) אתה צריך להיות מנוסה מספיק כדי לאזן אותם עם הגזעים האחרים.
2) עדיף לשנות גם את שאר הגזעים. הכל או כלום. למשל, אם אתה רוצה ליצור עולם מקורי משלך (מה שתמיד מומלץ לעשות) הכי טוב ליצור ספקטרום גדול של גזעים. אפשר להתבסס על הגזעים ה"רגילים" (למשל, ליצור אנשי יער המקבילים לאלפים או ליצור גזע נמוך וחסון שיקביל לגמדים אם אין לך רעיון) אבל הכי מומלץ זה להמציא את הגזעים שונים אבל דומים (חשוב מאוד שהגזעים יקבילו לגזעים הקיימים, כלומר, ליצור גזע לוחמני, גזע שמעריך כישוף וכדומה). זה נראה מטומטם כשאלפים משחקים ליד יצורים בגובה שלוש מטר עם פרווה ושיניים גדולות כתחליף לאורקים (זה גם לא ממש מאוזן)[/QUOTE]
אבל בעיקרון המטרה היא ליצוד גזעים לא דומים, כי המטרה היא בעצם להיות מקורי. זה לא הכי כיף לשחק כשיש תבניות. לדעתי עדיף שאם זה גזע מומצא, עדיף שהוא יהיה שונה משאר הגזעים.
-
גם אם יוצאים גזעים לא מאוזנים יש כל מיני שיטות לאזן אותם (ראה בספר המלא לשה"ם).
לדוגמא אם שחקן רוצה להשתמש בגזע חזק יותר אז נותנים לו אבל הוא מתחיל בחיסרון של כמה רמות מהשאר. ויש עוד כל מני שיטות שונות.
לדוגמא כששיחקתי ביסודי במבוכים ודרקונים אני לא הבנתי שבן מחצית זה בעצם המקביל של קנדר בספרים של רומח הדרקון (שאחרי הכל מסופר בעולם דומה להפליא לעולם הבסיסי במבוכים ודרקונים) אז השה"ם שהיה אז לא התווכח (אף אדם אחר מהמשתתפים האחרים אף פעם לא קרא את רומח הדרקון) ויצר לי גזע חדש שהוא קרא לו קנדרים. הוא עשה אותם מאוד דומים לבני מחצית רק עם דגש יותר גדול על הזריזות והפחתה מדברים אחרים.
-
[quote=גלעד2111;1155654]גם אם יוצאים גזעים לא מאוזנים יש כל מיני שיטות לאזן אותם (ראה בספר המלא לשה"ם).
לדוגמא אם שחקן רוצה להשתמש בגזע חזק יותר אז נותנים לו אבל הוא מתחיל בחיסרון של כמה רמות מהשאר. ויש עוד כל מני שיטות שונות.
לדוגמא כששיחקתי ביסודי במבוכים ודרקונים אני לא הבנתי שבן מחצית זה בעצם המקביל של קנדר בספרים של רומח הדרקון (שאחרי הכל מסופר בעולם דומה להפליא לעולם הבסיסי במבוכים ודרקונים) אז השה"ם שהיה אז לא התווכח (אף אדם אחר מהמשתתפים האחרים אף פעם לא קרא את רומח הדרקון) ויצר לי גזע חדש שהוא קרא לו קנדרים. הוא עשה אותם מאוד דומים לבני מחצית רק עם דגש יותר גדול על הזריזות והפחתה מדברים אחרים.[/quote]
לא מדויק. נגיד כולם מתחילים בדרגה 1, הוא יתחיל בדרגה מינוס 1? תודה שזה נשמע מעט מגוחך. זה בעיקרון עיניין של לעשות את הגזע נכון, ואם הגזע חזק מידי או חלש מידי שום דבר לא יעזור.
-
[QUOTE=CrashRide;1155677]לא מדויק. נגיד כולם מתחילים בדרגה 1, הוא יתחיל בדרגה מינוס 1? תודה שזה נשמע מעט מגוחך. זה בעיקרון עיניין של לעשות את הגזע נכון, ואם הגזע חזק מידי או חלש מידי שום דבר לא יעזור.[/QUOTE]
זה אולי נשמע לך מצחיק, אבל לדוגמא אפשר ששחקן יתחיל עם גזע בעל אינטיליגנציה בסיסית ועד מפותחת ביותר שנמצא במדריך המפלצות. ולפעמים בדמויות חזקות מתחילים גם אפילו מ -8 ויותר.
לחליפין, אפשר לתת אפשרות להחליף דמות אל גזע חזק יותר במהלך המשחק כך שנניח שהשחקן הגיע לדרגה 9, עכשיו יש לו הזדמנות להחליף לדמות אחרת מגזע אחר שבו מתחילים מ-8 בדרגה 1.
אפשר גם לעשות שהגזע החזק יוכל לעלות דרגות רק אם כמות גדולה יותר של XP.
-
יש גם בני פיות (קראתי על זה) אלה בני אדם שנכנסו לעולם הפיות ויצאו משם בחיים, הם מקבלים כוחות קסם...
אפשר לפי זה לעשות הרבה דברים כמו בני שדים, אנשי השטן וכו'