-
שאלה במתמתיקה
היוש, לא הייתי ביום בוא לימדו ת החומר ואמא שלי לא מצליחה לפתור את התרגיל,אשמח עם תעזרו לי לפתור אותו ובבקשה גם [b]הסבירו [/b]את הדרך.
לא נתן ל לכתוב את התרגיל אז ארשום במילים-
ארבע איקס פחות חמש _זה שבר למטה ארבע)
שווה לשלוש איקס ועוד אחד (זה שבר מתחת שלוש)
זאת משוואה עזרו לי!
-
תחילה, נשאיר כל אחד מהם באגף נפרד. לאחר מכן, נמצא מכנה משותף על מנת להפטר מהשבר, והנמוך ביותר הוא 12. את האיקס-5 חלקי ארבע נכפיל ב3, ואת ואת השלושאיקס+אחד נכפיל בארבע. אחרי שתכפילי כל מספר במונה כפול המספר המתאים כדי להגיע למכפלה שתיים עשרה, תכנסי אגפים [האיקס בצד אחד, ומספר בצד שני], ומשם יצא לך האיקס.
-
כתבתי את זה בצייר שיעזור קצת לסדר את העניינים חח
[IMG]http://up353.siz.co.il/up1/lyxzzdytzv2k.png[/IMG]
-
הממ, אם אני מבין נכון את המשוואה אז היא יוצאת קצת מוזרה במובן מסויים, אז אני פשוט אסביר לך את הסימנים המוסכמים של מתמטיקה במחשב, ואת תוכלי לכתוב את המשוואה כפי שהיא צריכה להיות:
משתמשים ב-/ כדי לציין חילוק, מה שמשמאל זה המונה ומה שמימין זה המכנה. מעבירים את הסמן של הטקסט בפורום לצד שמאל, וכדאי בהתחלה להוסיף Z ואז רווח, כי זה עוזר לאזן את הסוגריים שיהיו שם. (וכולם מבינים שיש להתעלם מה-Z הזה)
אני מבין שהמשוואה היא:
[LEFT]z (4x-5)/4 = (3x+1) / 3[/LEFT]
[RIGHT]האם לזו הכוונה?[/RIGHT]
-
לא ממש הבנתי תוכל להסביר שוב?
או שעוד מישו יגיב?
-
[QUOTE=LordAbizi;1266419]הממ, אם אני מבין נכון את המשוואה אז היא יוצאת קצת מוזרה במובן מסויים, אז אני פשוט אסביר לך את הסימנים המוסכמים של מתמטיקה במחשב, ואת תוכלי לכתוב את המשוואה כפי שהיא צריכה להיות:
משתמשים ב-/ כדי לציין חילוק, מה שמשמאל זה המונה ומה שמימין זה המכנה. מעבירים את הסמן של הטקסט בפורום לצד שמאל, וכדאי בהתחלה להוסיף Z ואז רווח, כי זה עוזר לאזן את הסוגריים שיהיו שם. (וכולם מבינים שיש להתעלם מה-Z הזה)
אני מבין שהמשוואה היא:
[LEFT]z (4x-5)/4 = (3x+1) / 3[/LEFT]
[RIGHT]האם לזו הכוונה?[/RIGHT][/QUOTE]
זה נשמע כבר יותר הגיוני ממה שאני חשבתי שזה ><
[IMG]http://up353.siz.co.il/up3/tkxnzlun2wdo.png[/IMG]
-
טל, אולי כדאי להתחיל בזה שתאמרי.. האם המשוואה שווה ל-מה שרותם צייר?
[quote=YoRt3m;1266418]כתבתי את זה בצייר שיעזור קצת לסדר את העניינים חח
[IMG]http://up353.siz.co.il/up1/lyxzzdytzv2k.png[/IMG][/quote]
-
אוקיי סטופ סטופ סטופ, כתבתי גם בצייר הנה-
[IMG][URL=http://www.siz.co.il/][IMG]http://up353.siz.co.il/up3/ikwnmvdknrzg.jpg[/IMG][/URL][/IMG]
-
ממש אין צורך במכנה משותף כאן...
5 חלקי 4=1.25
1 חלקי 3=0.33
4x-1.25=3x+0.33
מה שעשיתי,העברתי את השברים לעשרוניים דרך המחשבון.
עכשיו יש לך משוואה יותר קלה...
אתה צריך למצוא את X,הנעלם שלך..
כדי למצוא את X אתה מפריד את המספרים מ-X,לכן אתה מעביר את המספרים ללא הX לצד השני במשוואה:
*כל מה שלפניו הוא - ובמידה ואתה מעביר אותו לצד השני של המשוואה מתהפך בסימנו לפלוס ולהפך.
4x-3x=1.25+o.33
x=1.58
[B][U]בדיקה[/U][/B]
אתה יכול לבדוק את התשובה שלך בלי להסתכל בתשובות בספר:
אתה מציב את הX שמצאת במשוואה המקורית:
[RIGHT]4 כפול 1.58 מינוס 1.25=3 כפול 0.33+1.58
5.07=5.07
[/RIGHT]
-
[IMG]http://up353.siz.co.il/up3/tkxnzlun2wdo.png[/IMG]
כן זה זה ><
אז זה כבר יותר הגיוני ויותר קל
ואלכס,
אני חושב שכדאי שתלמד אותה את השיטה שעושים בבית ספר. אתה סתם מבלבל אותה. :doubt:
-
תהפוך את המספרים לעשרוניים,אם יש שיטה יותר קלה אז בוחרים בה...לא חייב כל הזמן כמו תוכי...
-
[quote=NightWalker;1266430]ממש אין צורך במכנה משותף כאן...
5 חלקי 4=1.25
1 חלקי 3=0.33
4x-1.25=3x+0.33
מה שעשיתי,העברתי את השברים לעשרוניים דרך המחשבון.
עכשיו יש לך משוואה יותר קלה...
אתה צריך למצוא את X,הנעלם שלך..
כדי למצוא את X אתה מפריד את המספרים מ-X,לכן אתה מעביר את המספרים ללא הX לצד השני במשוואה:
*כל מה שלפניו הוא - ובמידה ואתה מעביר אותו לצד השני של המשוואה מתהפך בסימנו לפלוס ולהפך.
4x-3x=1.25+o.33
x=1.58
[B][U]בדיקה[/U][/B]
אתה יכול לבדוק את התשובה שלך בלי להסתכל בתשובות בספר:
אתה מציב את הX שמצאת במשוואה המקורית:
[RIGHT]4 כפול 1.58 מינוס 1.25=3 כפול 0.33+1.58
5.07=5.07[/RIGHT]
[/quote]
ככה לא מלמדים לפתור בכיתה ז'. מלמדים אותם לעשות מכנה משותף קודם כל, אל תבלבל.
-
אתה צודק הקטע עם העשרוניים ממש מבלבל... מישו יכול להסביר לי לא בעשרוניים?
-
מה זה משנה איך מלמדים?
כל אחד פועל לפי השיטה שלו ומה שחשוב זה להגיע לתשובה הנכונה...לא משנה באיזה דרך...
תעשה במחשבון מה שאמרתי וזה ממש קל הולך...
-
[quote=ttrrtte;1266434]אתה צודק הקטע עם העשרוניים ממש מבלבל... מישו יכול להסביר לי לא בעשרוניים?[/quote]
מכנה משותף 12..