לא היה לי איפה לפרסם את זה ואני חושב שזה מעניין.
חוקרי עב"מים רבים אומרים שהתנ"ך הוא, ללא ספק, המקור הטוב והמעניין ביותר לחקירה של עב"מים. לפניכם מספר דוגמאות מהתנ"ך והשערות לגביהם :
בראשית ו`,ב`: "ויראו בני האלוהים את בנות האדם כי טובות הנה, ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו". יש המשערים מכך שכנראה בניו של אדם, מעין גזע עליון, לקחו להם נשים מבין הילידים.
חידה נוספת קשורה ללידתו של נוח, שמסופר שנולד "לא ככל האדם". למך, אביו, היה מוטרד מאוד ממראהו המוזר ודרש מאשתו שתישבע שנוח אינו מ"בני הנפילים".
כשקוראים שוב את הכתוב בבראשית ו`, ד` מבינים שללמך הייתה סיבה אמיתית לחשד:
"הנפילים היו בארץ בימים ההם גם אחרי כן אשר יבואו בני האלוהים אל בנות האדם וילדו להם. המה הגיבורים אשר מעולם אנשי השם".
האמונה היהודית מחנכת להאמין שמלאכים אינם מזדווגים כדרך בני אנוש. אם כך, אז מי הם בני האלוהים שהולידו לבנות האדם נפילים?
בספר יחזקאל, למשל, הנביא היה עד למפגש שלו עם עב"מ, ופרק א` נפתח בתיאור הבא:
"ויהי בשלושים שנה. ברביעי, בחמישה לחודש, ואני בתוך הגולה על נהר כבר, נפתחו השמיים ואראה מראות אלוהים...וארא והנה רוח סערה באה מן הצפון, ענן גדול ואש מתלקחת ונוגה לו סביב, ומתוכה כעין החשמל מתוך האש..."
הנביא יחזקאל מתאר למעשה עב"מ שסימניו מוכרים לנו היום. מדובר בעצם שטס במהירות עצומה מהצפון, שאורו זוהר ובוהק והוא פולט קרניים.
שימו לב למילה המופיעה שם, "חשמל", הקיימת רק פעם אחת בתנ"ך. האם זהו אכן הכוונה ל"חשמל" המוכר לנו כיום???
תיאורו של יחזקאל לא מסתיים בכך, והוא ממשיך בתיאור החוצנים:
"ומתוכה דמות ארבע חיות וזה מראיהן: דמות אדם להנה, וארבעה פנים לאחת וארבע כנפיים לאחת להם. ורגליהם רגל ישרה, וכף רגליהם ככף רגל עגל, ונוצצים כעין נחושת קלל...וארא החיות והנה אופן אחד בארץ אצל החיות לארבעה פניו. מראה האופנים ומעשיהם כעין תרשיש, ודמות אחת לארבעתן. ומראיהם ומעשיהם כאשר יהיה האופן בתוך האופן. על ארבעת רבעיהן בלכתן ילכו ולא יסבו בלכתן. וגביהן וגובה להם...וגבותם מלאות עיניים סביב לארבעתן, ובלכת החיות ילכו האופנים אצלם, ובהינשא החיות מעל הארץ יינשאו האופנים".
יש מי שמאמינים שבאותו אירוע פגש יחזקאל באלוהים, אבל הדבר תמוה משום שבהתגלויות קודמות לבני האדם לא נזרק אלוהים לכלי טיס שמעורר רעש.
ונוסיף ונראה, למשל, את תיאורו של דניאל במפגשו עם מלאך (או שמא חוצן? ואולי המלאך הוא בכלל חוצן?):
"וביום העשרים וארבעה לחודש הראשון, ואני הייתי על יד הנהר הגדול הוא חידקל. ואשא את עיני ואראה והנה איש אחד לבוש בדים ומותניו חגורים בכתם אופז. וגווייתו כתרשיש ופניו כמראה ברק ועיניו כלפידי אש וזרועותיו ומרגלותיו כעין נחושת קלל וקול דבריו כקול המון. וראיתי אני דניאל לבדי את המראה". אחד מעיקרי האמונה היהודית, למשל, הוא שאלוהים ומלאכיו הם ישויות רוחניות שאינן גוף פיזי ארצי. על בסיס זה, שאלוהים ומלאכיו הם הוויות רוחניות, עולה, למשל, השאלה מיהי הדמות שישבה על "כיסא רם" מעופף ואיזה דמויות הקיפו אותה בתיאורו של ישעיהו הנביא:
"בשנת מות המלך עוזיהו ואראה את אדוני יושב על כיסא רם ונישא ושוליו מלאים את ההיכל. שרפים עומדים ממעל לו שש כנפיים לאחד, בשתיים יכסה פניו ובשתיים יכסה רגליו ובשתיים יעופף" (ישעיה ו`,א`).
זהו.
מה דעתכם?