מדריך רמות תיאור
תוכן עיניינים:
*מילות הכותב
1) מהו תיאור וכיצד הוא בא לידי ביטוי במ"ת
2) מהי חשיבות התיאור אצל שה"מ
3) דרכי תיאור טובות וגרועות אצל שה"מ
4) מהי חשיבות התיאור אצל שחקן
5) דרכי תיאור טובות וגרועות אצל שחקן
*מילות הכותב
במשך הרבה מאוד זמן חשבתי 'מה יהיה הנושא של המדריך הבא' ו'איך אני ממשיך מכאן', ובסוף החלטתי לכתוב מדריך על תיאורים. ולמה על תיאורים, כי תיאורים משפיעים על המשחק לכאן ולכאן, ותיאור לקוי במקצת יכול להרוס לשחקן או לשה"מ את הכל.
1) מהו תיאור וכיצד הוא בא לידי ביטוי במ"ת
תיאור הוא הסבר מילולי של פעולה, הסברה איך חפץ או מקום נראה, מה התחושה ומה הקול, הסבר על המצב בעזרת מילים. במ"ת השה"מ מעביר את כל העולם בעזרת תיאורים והשחקן מספר לשה"מ מה הוא מבצע בעזרת תיאורים, ולכן כל עולם המ"תים בנוי על התיאורים, ובמידה ושחקן/שה"מ גרו בנושא, כל המשחק יפגע קשות.
2) מהי חשיבות התיאור אצל שה"מ
אצל שה"מ החשיבות של התיאור היא עצומה. התיאור של השה"מ, זה מה שהשחקן רואה, ולכן התיאור הוא מה שמייצר את העולם. תיאור גרוע ייצור עולם לא מובן ובעייתי שיוביל לקריסה של המשחק. תיאור טוב יצור עולם מובן ובנוי הייטב שיאפשר משחק מהנה ומשאיר את העולם בשליטה מוחלטת של השה"מ.
3) דרכי תיאור טובות וגרועות אצל שה"מ
פה אתן כמה דוגמאות של תיאורים של אותו הדבר, תיאור בצורה טובה ותיאור בצורה גרועה.
תיאור סביבה- צורה גרועה:
יער גדול מקיף אותך, מלא בעצים ועשבים.
תיאור סביבה- צורה טובה:
עצים גבוהים רבים מקיפים אותך. רובם עצי אשוך, וחלקם עצים שאתה לא מצליח לזהות. עשבים רבים ושיחי פירות פזורים לכל אורך האיזור. היער משתרע לכל הכיוונים הרבה מעבר לטווח הראיה שלך, והעצים קרובים זה לזה עד כדי קח שזה כמעט בלתי אפשרי להתקדם.
תיאור סביבה- הבדלים ומסקנות:
רואים את ההבדל? התיאור הטוב מאפשר דמיון הרבה יותר מדיוק של המקום ויוצר מצב שבו כל אדם יידמין את אותו היער פחות או יותר, ולא יער מקרי שישתנה מהקצה אל הקצה בין אדם לאדם. ברגע שהתיאור מפורט ומובן, הדימיון קל והשה"מ מוודה שהשחקן מבין את הסביבה.
תיאור קרב- צורה גרועה:
פיקאצו משתמש במכת ברק וטורקול מובס.
תיאור קרב- צורה טובה:
פיקאצו צועק וברקים מקיפים אותו ופוגעים באיזור שסביבו. אבנים עפות לכל כיוון ועוצמה חשמלית אדירה נאגרת בפיקאצו. הוא צורח ויורה גל עצום של ברק זוהר שמרסק את הסלעים שבדרך ומשאיר שובל ובאדמה, ומעיף את טורקול ישר לתוך ההר. טורקול מרוסק בתוך ההר, יוצר מן מכתש קטן בו, נופל על הריצפה ולא מסוגל להמשיך להילחם.
תיאור קרב- הבדלים ומסקנות:
ההבדל ברור מאוד. בצורה הגרועה נראה כאילו מכת ברק ממוצעת גברה על טורקול ולא יותר, ולא נגרם שום שינוי בסביבה. לעומת זאתתיור הטוב ברור בדיוק מה קרה אחד לאחד, ולא ניתן לדמיין הרבה מצבים שונים. בקרב התיאור חשוב שכן הוא משפיע גם על הסביבה וגם על חיים ומוות, ובגלל שהבנה לא נכונה של התיאור יכולה לגרום לפירוש לא נכון של התקדמות הקרב, ולגרור ספאם ו/או נזק קטלני.
תיאורים נוספים- מסקנה מהתיאורים הקודמים
לפי התיאורים הקודמים ניתן להסיק כי תיאור גרוע של השה"מ יצור חוסר הבנה בין השחקן לשה"מ, חוסר תיאום וראיית העולם בצורה שונה. מצב כזה יכול להביא רק לספאם ולקריסה של המ"ת.
4)מהי חשיבות התיאור אצל שחקן
אצל השקן התיאור לוקח חלק הרבה יותר קטן, אבל משמעותי במיוחד. הפעולות שמבצעת הדמות. במידה והתיאור יהיה הגרוע השה"מ ייחס לשחקן פעולה שגויה וזה יגרור התקדמות לא רצונית שלא הייתה אמורה לקרות בעולם המערכה.
5) דרכי תיאור טובות וגרועות אצל שחקן
אני אתן פה הדוגמא העיקרית, ומכאן נסיק לגבי שאר המקרים.
תיאור תקיפה- צורה גרועה:
אני חותך את האויב מלמעלה למטה.
תוצר-אתה מרים לגובה את חרבך והיריב עובר מאחוריך וחותך אותך בגב
תיאור תקיפה- צורה טובה:
אני מרים את חרבי מלמטה למעלה במהירות כדי למנוע ממנו לעבור, ואז מוריד אותה מלמטה בעוצמה כדי לחתוך אותו.
תוצר- המתקפה הראשונה מאפשרת למתקפה השניה (המתקפה מלמעלה מהדוגמא הקודמת) לפגוע כשאתה בטוח.תיאור תקיפה- הבדלים ומסקנות:
האסטרטגיה השתנתה. בעיקבות תיאור יותר טוב מהלך שנכשל הצליח. תיאור טוב יכול לשנות גורל בקרב ולהשפיע על התוצאות שלו, לרוב לטובה.
שאר התיאורים- מסקנה:
התוצאה של הפעולה יכולה להשתנות לטובה בעזרת תיאור טוב, ואתה תשלוט בגורל שלך בצורה זו.