<div align="Center">DND חת"מ</div>
שלום לכולם.
לאחר שאלון שרץ בפורום מספר ימים הוחלט ברוב של 90% לפתוח מ"תים קצת יותר רציניים, כגון DND. בגלל שDND זה המ"ת הרציני שאני מכיר ויקח לי קצת זמן עד שאוכל לפתוח גם מ"תים אחרים, החלטתי לקחת את משחק הDND ולהפוך אותו ממש לסמל של הפורום, משחק שיהיה פעיל הרבה זמן וברמה גבוהה, כמה שהמשתתפים יאפשרו. כמובן שזה תלוי בכם, אם לא תרצו בכך, אני לא אוכל לעשות דבר.
הסבר כללי על מערכת המשחק
מערכת המשחק היא מערכת פשוטה מאוד המבוססת על קוביות. את המשחק נשחק בגירסא 3.5 (גירסא 4 כבר יצאה אבל אני לא אוהב אותה ולא מכיר אותה בכלל, לא לדבר על זה שיש לי ספרים של גירסא 3.5 ולא של גירסא 4) כאשר את כל ההטלות אני אבצע, בגלל שרוב הסיכויים שאין לכם את הקוביות שצריך.
המשחק מבוסס לרוב על פעולות שכל אחד בוחר מה הוא עושה, ובחוגים לרוב עושים יוזמה במהלך קרבות, מי תוקף מתי. בגלל שפה כולנו נהיה ביחד וכל אחד כותב, לא תהיה יוזמה אלה כולם או כמעט כולם יכתבו מה הם עושים ואז אני אתאר מה קורה, וככה נחסוך הרבה באלגנים וזמן.
ליוזמה יש כמה בעיות שבגללן אני בוחר לא להשתמש בה כאן, אני אביא לפה כמה דוגמאות של דברים שבאמת קרו.
1) מישהו יורה חץ ומפספס.
ביוזמה הבא מישהו מניף את הגרזן שלו ומנסה לפגוע באדם ההוא, מפספס, והחץ פוגע בו.
לאחר מכן עוד חץ נורא לשם ופוגע באדם שהניף את גרזנו, והאדם שהניף את גרזנו לא מספיק להניף אותו, אלה פשוט נופל על הקרקע מת.
רצף האירועים יוצר פרדוקס ואם האדם שהניף את הגרזן היה פוגע, כבר הייתה נוצרת בעיה הרבה יותר גדולה.
2) אנשים מתבססים על תוצאות של דברים שקורים רק בזמן הפעולה שלהם. האדם עם היוזמה הכי גבוהה הוא פשוט מי שמגיב הכי מהר למצב. כולם עושים את הפעולות שלהם ביחד.
3) אנשים נתקעים שעה כשהם לא יודעים מה לעשות וזו היוזמה שלהם והרבה זמן מתבזבז.
עכשיו כשזה ברור, אני אעבור להסביר על דף הדמות.
דף הדמות
בDND יש שלושה דברים שקובעים את המשחק.
קוביות, שה"מ (שליט מבוך, המושג שבו משתמשים כל-כך הרבה הגיע מDND) ודפי הדמות. יש אנשים שקוראים לדברים האלה שלושת האלילים או דברים כאלה, אבל אני מעדיף לא לתת להם שם.
עכשיו, לדף הדמות יש כמה חלקים. את רוב החלקים אני אסביר רק כשהם יגיעו לכדי שימוש, ורק אז נוסיף אותם להסבר כאן. החלקים שאני אסביר עליהם עכשיו הם ציוד, נק"פ ודרג"ש, התכונות ועוד כמה דברים קטנים הממוקמים בחלק העליון של דף דמות רגיל.
החלק העליון:
שם דמות: השם של הדמות שלכם
שם שחקן: השם שלכם. כאן תרשמו גם כינוי וגם שם פרטי (לא חובה אבל אני מבקש).
מקצוע: על מקצועות יהיה הסבר מפורט בהמשך.
גזע: גם על גזעים יהיה הסבר מפורט בהמשך.
דרגה: מהי הדרגה של הדמות שלך. לפי הדרגה שלך נקבעים הרבה דברים, כמו הכוח שלה.
גודל: נקבע לפי הגזע. לכל גודל יש יתרונות וחסרונות.
הגדלים שיש סיכוי שתהיו בהם הם:
קטן- בגודל של גמד או ננס, מגיע לאדם בוגר עד המוטן. +2 לדרג"ש, -2 להיאבקות.
בינוני- גודל של אדם בוגר. אין תוספים או מחסרים לגודל זה.
גדול- משניים וחצי מטר עד ארבעה מטרים. +1 להיאבקות, -1 לדרג"ש.
נק"פ: נקודות פגיעה. כמה נזק השחקן יכול לחטוף לפני שהוא מתעלף. ב0 נק"פ מתעלפים, מ-1 נק"פ גוססים וב-10 נק"פ מתים. לכל מקצוע יש ק"פ (קוביית פגיעה) משלו הקובעת כמה נק"פ יהיה לו.
דרג"ש: דירוג שריון. נקבע לפי הגודל, זריזות, שריון ומגן ותוספים תלויים יכולות וחפצים קסומים. ישנם מצבים מיוחדים בהם חלק מההשפעות על הדרג"ש נעלמות, לרוב הזריזות או המגן.
ציוד: הציוד והאספקה שיש לך. כאן לא נכללים הנשקים והמגנים, להם יש איזור מיוחד עליו אין מה להסביר. כל האוכל, המים, חפצים שמצאת בהארפתקאה וכל ציוד אחר שהוא לא נשק או שריון נמצא כאן. לעיתים נדירות יכנס לכאן נשק, אם יש לך יותר מארבעה נשקים.
תכונות:
כוח- כמה חזקה הדמות שלך. משפיע על הסיכויים לפגוע במתקפה עם נשק קפא"פ (אני לא זוכר מה זה מקצר, אבל זה מדבר על קרבות מטווח קרוב, עם חרבות, גרזנים וכו') ועל הנזק של התקפות קפא"ק. משפיע גם על הנזק של קשתות כוח.
זרז (זריזות)- כמה מהר הדמות מגיבה. משפיע על הסיכויים לפגוע במתקפות טווח-רחוק (לזה אין קיצור), הסיכויים לחמוק (תוסף לדרג"ש) ועל סיכויים להינצל מאירועים לא רצויים.
חסנ (חוסן)- כמה הדמות עמידה. משפיע על הנק"פ ועל הסיכויים להינצל מאירועים לא רצויים.
תבנ (תבונה)- כמה ידע כללי שאינו נובע מספרים יש לדמות, כמה היא מבינה. עוזר ללמידת כשרונות רבים ולביצוע קסמים שונים.
חכמ (חוכמה)- כמה הדמות חכמה, כמה היא יודעת, כמה היא למדה מספרים. עוזר להינצל מאירועים לא רצויים ולמספר מקצועות.
כרז (כריזמה)- כמה הדמות כריזמתית ומסוגלת לשכנע אנשים. עוזר לכמה מקצועות ולמשא ומתן, וגם לכשרונות כגון התחזות.
זהו נכון לעכשיו זה הכל, עוד דברים תפגשו במהלך המשחק.
מערכת נזק של נשקים
זה הדבר האחרון שאני הולך להסביר עליו עכשיו, את השאר כבר תגלו במהלך המשחק.
מערכת הנזק של נשקים היא פשוטה מאוד. לכל נשק יש נזק הנקבע לפי קוביות, כל פעם שפוגעים מטילים את הקוביות ורואים כמה נזק נגרם לפי התוצאה. לפעמים יש תוספים לנזק מדברים כאלה ואחרים.
איך יודעים אם פוגעים? בקלות, לפי הדרג"ש. התוקף מטיל קוביה ומוסיף לה את התוספים שלו. אם הוא עבר את הדרג"ש, הוא פגע. אם לא, הוא פספס. אם יצא אחד, לא משנה מה התוסף שלו ומה הדרג"ש של המטרה, פספוס ולרוב הנשק נופל מהיד או שאתה פוגע בחבר. אם יצא 20, הטלה נוספת שבה מנסים לעבור שוב את הדרג"ש ובטוח פגיעה. ההטלה הנוספת היא לפגיעה קרטית, שאצל כל נשק פועלת לטווח אחר (אצל כולם ל20. אצל חלק גם ל19 ואצל בודדים גם ל18) ואו מכפילה או משלשת את הנזק (תלוי בנשק), כלומר מטילים פעמיים/שלוש פעמים את הנזק במקום פעם אחת.
בנוגע לטורניר פסח
בטורניר תשחקו עם דמויות שאני אבנה מראש בהארפתקאה מיוחדת, וממנו תקבלו פרסים. האדם שישחק הכי טוב צפוי לקבל פרס מיוחד מאוד ונדיר מאוד, הפתעה מיוחדת במיוחד מעומר. זה עוד לא בטוח, אבל כנראה זה יהיה, ואם זה יהיה, זה יהיה פרס גדול מאוד. על הטורניר ככל הנראה גם יהיה פרס קטן של ווינר לזוכים.
עריכה:
דבר אחד ששכתי לכתוב.
מי שיש לו שאלה שישאל.
מי שרוצה להשתתף בטורניר שיודע כאן עכשיו ויגיד מה הוא מעדיף, קסם התקפתי, קסם הגנתי, הסתתרות וגניבה או לחימה כדי שאני אדע איזה דמויות ליצור