<div align="Center">
</div>
מה זה בעצם הSoundTrack?
הSoundTrack זו היא מוזיקה שאתם יכולים לשמוע אותה בסרט.
אנחנו לא כ"כ שמים לב למוזיקה הזו , רק מי שבאמת מתעסק בתחום הקולנוע יכול באמת לשים לב למוזיקה , המוזיקה יכולה להעביר הרבה מאוד מסרים ורגשות וכל מיני תחושות למינהם ..
לדוגמא נקח את זה לכיוון של הרגש:
לדוגמא מוזיקה של אקשן: מעבירה את רגש הלחץ הפיתאומיות וסקרנות.
לא סתם קראו לזה "The Chase" (המרדף)
קוד:
למי שלא עובד: http://www.youtube.com/watch?v=MhT62G04dXQ
מזויקה שמעבירה רגש של עצב.
למי שלא עובד:
קוד:
http://www.youtube.com/watch?v=4oOZHpUsXOk
מוזיקה שמעבירה רוגע/חופש.
קוד:
למי שלא עובד: http://www.youtube.com/watch?v=rpASg5C-xNY
מוזקה שמעבירה מוטיבציה ורצון , מזכירה הרבה מאוד בסאוסאציה ימי ביניים מלחמות וכו'..(אופרה)
קוד:
למי שלא עובד:http://www.youtube.com/watch?v=Wh-JGjIZYpI
דוגמא מוחשית יותר: דוגמא לסאונד מתוך סרט מלחמה (300)
קוד:
למי שלא עובד:http://www.youtube.com/watch?v=4NKo2UwN0ws
00:00 - 02:50 - הסרט 300
02:50 - 04:50 - Master and Commander
Gladiator - 04:50 - 08:13
פס הקול:
שלושת ערוצי פס הקול המרכזיים:
1. ערוץ הדיבור – ערוץ הקול בו שומעים את הדיאלוג של הסרט.
2. ערוץ רחשי רקע + אפקטים – ערוץ הקול בו מושמעים קולות המוסיפים למציאות
של הסרט.
3 . ערוץ המוזיקה – ערוץ הקול בו מושמעת מנגינה

Diegetic Sound: סאונד (מוסיקה, דיבור או אפקט קולי) שמקורו מתוך עולם הסרט. לדמויות אפשרות לשמוע את הסאונד.
Non-Diegetic Sound (Extra Diegetic Sound): סאונד שמקורו מחוץ לעולם הבדיוני של הסרט. לדוג': מוסיקת אווירה, קריינות.
Voice-Over: קריינות שהמקור שלה אינו מוצג על המסך. במקרים בהם נראה הסובייקט הדובר הסאונד שייך לזמן שונה מזה המוצג.
Synchronous Sound: סאונד שמתואם מבחינת הקצב עם התנועה המוצגת באופן ויזואלי.
Asynchronous Sound – סאונד שאינו מתואם מבחינת הקצב עם התנועה המוצגת באופן ויזואלי.
Internal Diegetic Sound – סאונד שמקורו בתודעה של הדמות הנמצאת בתוך חלל הסצינה. אף על פי שהדמות ואנחנו יכולים לשמוע את הסאונד, אנו מניחים שיתר הדמויות אינן יכולות.
Sound Bridge גשר קולי : א. סאונד מהסצינה הקודמת נמשך אל תוך הסצנה החדשה ב. סאונד מהסצנה הנוכחית התחיל בסוף הסצינה הקודמת.
סאונד סימולטני – סאונד המתאים מבחינה זמנית לדימוי הויזואלי.
סאונד שאינו סימולטני – סאונד אשר אינו מתאים מבחינה זמנית לדימוי הויזואלי.
אקוסמטר - קול אנושי אשר מקורו לא נראה על המסך.
Room tone – סאונד אשר מוקלט בחלל המצולם ותפקידו לשמש רקע אחיד ו/או למלא חללי סאונד בשלב עריכת הסאונד. נהוג לקחת רום טון במשך דקה כשכל הצוות בדממה.
Wild – לקיחת סאונד מבלי לצלם אותו במקביל. המטרה של ה- WILD היא דוגמת סאונד
שיתווסף בעריכה של הסצנה.
/Afterglow%20Over%20Wild%20Goose%20Island,%20Saint%20Mary%20Lake.jpg)
Folly – רעשים ואפקטים המוקלטים בתנאי אולפן ומתווספים לפס הקול בעריכת הסאונד.
בום: מוט ארוך שמיקרופון ההקלטה ממוקם בקצהו ונע עם השחקנים המדברים מבלי להראות בתמונה. מאפשר הקלטה ישירה Direct sound.
Mixing ערבול: התהליך בו מערבבים יחד את מרכיבי הקול שהוקלטו בערוצים השונים.

יחסי פסקול – תמונה: סוגי היחסים המתקיימים ביניהם
(האבחנות הנ"ל רלוונטיות לכל סוגי הסאונד: דיבור, אפקטים, מוזיקה)
הגדרת יחסי פסקול –תמונה מחייבת (א) זיהוי סוג הסאונד ו-(ב) ציון יחסי פסקול-תמונה בהתאם לאבחנות המוצגות בעמוד זה.

מקווה שנהנתם מן ה"מדריך/הסבר".

כל הזכויות שמורות לבר.פופקו המכונה LeafOfLive.
קרדיטים:
אורט.
Youtube.