פוקימון במקום ה-1 בקניות לחגים
פיקאצ'ו וחבריו הפוקימונים פרצו לחיי האמריקאים קצת מעל לפני 10 שנים. אחרי 3 שנים שבהם שלטו על שוק המכירות ביד רמה, התקופה והביקוש ירד באופן דרסטי. כעת נודע לנו, ש-7 שנים אחרי הבצורת ההיא, שמוצרי פוקימון הם במקום הראשון בביקוש משחקים לקראת תקופה החגים הקרבה.
ראיין רייס, מומחה למשחקים דיבר עם כתביכם הנאמן והסביר את חזרתם של מוצרי פוקימון לפופולריות בקרב הקניות לחג.
שאלה : למה אנחנו רואים את הקאמבק הזה של פוקימון?
החגיגות 10 שנים לפוקימון שמו את פוקימון שוב על המפה. ב-1998 וב1999 כאשר הוצג המוצר לראשונה לקהל המעריצים האמריקאים הורגשה עליה ב-10% בקניות החגים. השנה הזו הם חוזרים עם עליה של 15% וזאת בעקבות סדרת הפוקימון שחוזרת להיות מוצגת באופן סדיר, וכך קהילה שלמה של ילדים מתאהבת בתופעה. עכשיו ילדים יכולים לחקור את תופעת הפוקימון בצורה שאלה שקדמו להם לא יכלו. הפוקידקס העכשווי מכיל הרבה יותר פוקימונים והרבה יותר כוחות כך שהתפיסה והאפשרות לחקור את התופעה הוא ממכר יותר פשוט כי הוא גדול יותר. וזה נותן לצעירים את הדחף הזה להכיר את המשחקים השונים. כעת יותר מתמיד נקנים בארה"ב קלפי פוקימון והם מוחלפים ומשוחקים. אפילו הדור הקודם חוזר לזה. האיכות השתפרה, והמשחק השתפר, והזמן שהיה מהגל הקודם לזה שעכשיו נתן לשחקנים הוותיקים את האפשרות להתגעגע למשחק.
מי עשה את התחקיר הזה? ואיך האסטרטגיה של החברה השתנתה? האם זה הילדים שרוצים או ההורים שדוחפים את זה להם?
המשווקים רוצים מאוד שזה יקרה כי עוזר להם במכירות. וכל העניין הזה סביב המוצר נותן לילדים משהו לעשות בלי התערבות מההורים. ילדים כעת יוצרים מעיין שפה משותפת, כזו שההורים לא יבינו והם נהיים יותר חברים. ההורים לא מבינים בפוקימון ולכן יותר ילדים פונים לזה. הרבה ילדים גם חוזרים לזה בנוסף לכך. אנחנו רואים שרוב קהילת השחקנים היום הם ילדים בגילאי 17.
למה המוצר נפל מהמפה מלכתחילה? והאם זה ישאר הפעם לאורך זמן?
מוצרים באים לשוק והולכים. אנשים עוברים תמיד לדבר הטוב הבא. יוגיהו, דיג'ימון הם כבר נחלת העבר. פוקימון בא לפניהם, והוא ישאר גם אחריהם. אנשים רצו את המוצר אחרי האיחוד עם חברת 4KIDS ולא מצאו אותו על המדף. אבל פוקימון כעת נמצא על המדף והוא עוזר למכירות באופן משמעותי השנה. השנה הוא בראש טבלת המכירות.
תודה.
![]()