*הדברים הבאים נכתבו על ידי אביב וכאשר עומר יתחבר, צפו לשינוי\הוספה של דברים בנושא.
דברי המנהלים:
אביב-
לכל משתמשי פורום חידות , תחרויות ומשחקים, שלום!
אני שמח לנהל את פורום חת"ם, עם הכלים שניתנו לי כמנהל, אוכל לעשות מהלכים רבים שאני מקווה ויעלו את רמת הפורום.
אתחיל בכך שאני כאן לכל פנייה, תהייה, שאלה, אני כאן בשבילכם ואתן לכם את כל הזמן שבעולם.
הדרכים לתקשר איתי:
לשאלות קטנות: הודעה פרטית-http://pokemons.co.il/forum/private.php?do=newpm&u=17
לעזרות רציניות: אימייל- asifaviv@hotmail.com
כעת לאחר שפרסתי בפניכם את הדרכים לתקשר איתי, אספר על תכנוני לעתיד.
-בכדי להעלות את רמת הפעילות בפורום, אני עובד על פתיחת תחרות הישרדות-תחרות שתכלול משימות קבוצתיות ובסופו של דבר אישיות, הדחות, והפתעות. מסתמן שאני וניצן ננהל ביחד את הנושא, שאמור להתקיים במשך כל הקיץ.
-בצעד זהיר, החלטתי לעבוד בכדי להחזיר את משחקי המאפיה לפורום!
מדובר במשחקים פסיכולוגיים מעניינים, אשר 6 כמוהם התקיימו בפורום, והחלטתי לנסות אותם שוב.
בעיה שעלתה היא שלפעמים אנשים שוכחים שמדובר במשחק ופוצחים בריב, לכן, כשהמתנדב לפתוח את סבב המאפיה הראשון הוא לא פחות מיוסי, וכשאני ואלכס נשגיח, אני מקווה שגם אם יתחילו חיכוכים למיניהם, אנחנו נמנע אותם במהירות.
בקרוב יפורסם המדריך למשחק המאפיה, עם ההרשמה, ולאחר מכן יפתח המשחק.
-הפרויקט הגדול ביותר שלי ושל עומר, הינו קבלת האישורים למשחקים, וטיפול במשחקים הקיימים.
בכדי להעלות את רמת הפורום, אנו ניצור רף חדש שיעלה עם הזמן, ובו בזמן נעבוד עם מנהלי משחקים קיימים בכדי לשפר את משחקם, כך שהרף ישפיע גם עליהם.
אל תחשבו שזה הולך להיות קל, להגיע למנהל משחק שניהל אותו במשך עשרות עמודים, ולדרוש שינויים שאי ציות להם יביא לסגירתו? נורא, איני יודע איך אעשה זאת. לכן, בהמשך הנושא, תראו את הטיפים שלי שאנשים יצטרכו לאמץ אותם, בכדי שהמשחקים הקיימים ישתפרו בעצמם מבלי שנצטרך לעשות מהלכים דרסטיים.
אם חשבתם שהחלק המדובר אינו קל, מה עם אישורים למשחקים, כשאתה יודע שאדם ששלח לך משחק שלא מתאים ברמתו, לא יכול להשתפר בצורה דרסטית, ולכן מדובר בכביכול רמיזה של: "אתה לא תפתח כאן משחק". מאוד בעייתי, לכן העבודה שלי ושל עומר תהיה המון על עזרה לשיפור, ולא סתם להגיד "תשפרו".
עומר-
טוב שלום לכולם, אני שמח לנהל שוב את הפורום המדהים הזה.
באמת אני ממש שמח לחזור לפה ואני יודע שזה מקומי.
אני רוצה לנצל את המקום הזה בשביל לומר שבאמת היתאכזבתי מהרמה שהפורום ירד מאז פרישתי וזה אחד מהדברים שגרמו לי לחזור לניהול.
אני יודע שזה לא היה מכוון והכל אבל, באמת לא אהבתי את מה שקורה פה.
באמת העליב אותי, באמת שכן, שאחרי כל ההשקעה שלי פה ובאמת ניסיתי להיות בגישה של לעזור אבל לא לפתח תלות.
כנראה שזה אל הלך.
אני הולך לשנות את הגישה ולהיות כמה שיותר מעורב ולתת כמה שיותר כלים לאנשים פה איך להיתפתח בעצמם ולהראות לכם שכן אפשר לחשוב מחוץ לקופסא מבלי שמישהו יראה לכם.
התכונונים שלי לנהיול הם פחות או יותר אותו דבר כמו של אביב, אבל הוא הקדים אותי (יכול להיות בגלל שהייתי בקיטטנה עד חמש וחצי XP)
כמו כן, הייתי רוצה להחזיר את תמיכת חת"מ לחיים והפעם באמת להעזר בזה כדי לקדם את המנהלים ואת הפורום.
השינויים בפורום:
מאחר ואתם יודעים שרף קבלת המשחקים העתידיים והקיימים עלה, אתם נדרשים לבצע מקצה שיפורים במשחקיכם, בכדי שהרמה הכללית של הפורום תעלה.
השונה בניהול שלי ושל עומר, יהיה בכך שאנו נשקיע מזמננו בכדי לתת לכם את כל הכלים לשפר, כלים שלא היו כאן בעבר.
ישבנו והסתכלנו על הבעיות במשחקי התפקידים בפורום המדברים על פוקימון, ושמנו לב לאי אסתטיות נוראית של הצגת המאמן והפוקימונים שלו.
לכן, אביב עמל על כלי שיהפוך את המשחקים ליותר אסטתיים, בכל מה שקשור להצגת צוותים.
-שימו לב להצגת הצוות הבא ליד מאמנו:
לא נראה נהדר? לא תופס הרבה מקום, מאוד אסתטי, מאוד מושך.
הדרישה שלי מכם היא להשתמש בכלי הזה[או לדאוג לאסתטיות בצורה שונה], לדמויות המשניות במשחקי התפקידים. איני מתכוון לרשומים, להם תוכלו לשים את הצוות בצורה אחרת, אך לשאר הדמויות שאינן שחקנים אמיתיים, תדאגו לאסתטיות, ואם אינכם יודעים איך, השתמשו בכלי הזה!
הנה הדשא המופרד:
ולמי שלא מבין כיצד לעשות זאת, הנה הצעדים:
1.מדביקים לצייר את הדשא
2.מדביקים את הספרייטים של הפוק' ודואגים שהגדולים מאחורה, הקטנים מקדימה כך שניתן בכל זאת לראות את הגדולים, והמעופפים באוויר.
חשוב ביותר! כשאתם בוחרים בכפתור הריבוע המקווקוו בצייר, נפתחות לכם שתי קוביות.
כשהעליונה צבועה בכחול[לחיצה על אחת מהקוביות תצבע אותה בכחול] אם תעתיקו דבר מסוים ולדוגמא פוקימון, כאשר תדביקו, אתם תקבלו את כל הדבר שהעתקתם!
אך הקוביה התחתונה אומרת שכשאתם מעתיקים ומדביקים, אם קיים צבע בדבר שהדבקתם ואפילו בפיקסל אחד, שהוא זהה לצבע התחתון[שימו לב שיש צבע תחתון ועליון בשורת הצבעים בצייר], הוא יהיה בלתי נראה.
משמע, אם הצבע התחתון לבן, הריבוע שהראתי לכם צבוע בכחול, והדבקתם פוקימון שהעתקתם איתו גם חלק לבן, החלק יהיה בלתי נראה, לכן תוכלו להשתמש בפוקימון בחופשיות.
3.לאחר שהבנתם איך להזיז את הספרייטים בחופשיות ואיך להדביקם, שימו מאמן בצד ואתם מוכנים לדרך!
-תבניות נוספות להצגת פוקימונים:
1.כשאתם רושמים את שם המתקפה של הפוקימון[ואף את שם הפוקימון], כתבו אותו גם בעברית וגם באנגלית, זה גם אסתטי וגם מונע בלבולים.
דוגמא: Thunderpunch\אגרוף רעם
בואו ננסה כמה תבניות:
ספוילר
ספוילר
ספוילר
2.כשאתם רוצים להציג דמות במשחק כמו משנית או מאמן מכון, אתם יכולים להשתמש באותה הצורה הפשוטה וזו שכבר הרבה משתמשים בה::
ספוילר
ספוילר
אגב, מצאתי בסרבי ספרייטים למאמני ג'וטו, אולי תתעניינו, קרדיט ל-Cerulean Charizard:
3.במקום לעבוד על תגים בצייר כשאינכם מבינים בפקסול, או שימוש באותם התגים הקיימים בכל משחק, תוכלו להשתמש בשיטה הבאה.
בין המשחקים שיצאו לפוקימון, יצא גם משחק בשם פוקימון טרוזאי\Pokemon Trozei,
ושמתי לב שהספרייטים המשומשים בו, יכולים להיות נפלאים עבור תגי מכון!
דוגמא:
וכך זה עובד-בכל מכון שבו ינצח השחקן, הוא יקבל תג עם פרצוף הפוקימון החזק ביותר של מאמן המכון.
מאמן דרקונים החזיק בשלגון, גבייט ודרגונייט? תוכלו לתת את הספרייט שמלמעלה.
מאמן אדמה השתמש בדיגלט, ריידון וסוואמפרט? תוכלו לתת את הספרייט של סוואמפרט.
הספרייטים נמצאים באליט2000 כמו מכל שאר המשחקים.
נ.ב: לפני כשנתיים עליתי על הרעיון ואפילו פרסמתי אותו כאן לפני שנה.
-כעת אגיד דבר שחשוב לי להגיד לגבי עלילות משחקי הפוקימון בפורום.
אני אישית, שונא את העלילות שמדברות על אגדיים שעשו ככה וככה, ואתם יוצאים להציל תעולם ולצוד אותם, ויש צוות רשע שרוצה אותם וכו'.
אם אין לכם קונספט מעניין כמו שהשחקנים הם בלשים שמשתמשים בפוקימונים, ואם כל מה שאתם עושים זה לעשות להם משחקי אימון פוקימונים ועבירת ליגה בצורה רגילה, עדיף שתעשו עלילה פשוטה.
עלילה פשוטה שבה השחקן הוא בסך הכל מאמן, לא אדם עם ייעוד כלשהו, משחק שבו השחקן מתעניין בעיקר בליגה, ולא בסיפורי פנטזיה למיניהם.
אני בהחלט אקבל עלילות אימון פשוטות כאלו במידה והמשחק באמת טוב, אם כבר, חשוב לי שתשקיעו במאמני המכונים, בצוותים מעניינים וכו'.
4.תבניות למאמני נכון-
החלטתי לקחת ברצינות את תבנית מאמן המכון והכנתי את הדבר הבא:
הכנת התבנית פשוטה מאוד.
מדביקים את הדשא שנתתי למעלה, מדביקים בצידו מאמן, על הדשא מדביקים את הפוקימונים ובינהם את סוג המכון במידה ויש סוג שמייצג אותו.
איך הצלחתי להפוך ספרייט לכיוון השני כמו של פוליראט?
-סמנו עם כפתור הריבוע המקווקוו דבר מסוים ולחצו CONTROL+R.
לפתע יופיע חלון עם אפשרויות, לחיצה פשוטה על אנטר תסובב את פניית המסומן מימין לשמאל ומשמאל לימין, שאר הדברים יסובבו אותו בצורות אחרות.
-איך הכנתי את המסגרת? פשוט, קו שחור כמסגרת עם כפתור הקו, ולאחר מכן מסגרת שצמודה לכך בצבע של הסוג אשר כתוב עליו Fight.
-איך לקחתי את הסוג? נכנסתי לעדמו הפוקדיע בסרבי, פרינט סקרין ואפשר להדביק את מה שראיתם בצייר. חתכו את הסוג שתרצו ואתם מסודרים.
-מספר טיפים למשחקי פנטזיה:
כולם זוכרים את המדריכון שלי למשחקי הרפתקאות ופנטזיה?
http://pokemons.co.il/forum/showthread.php?t=24041
החלטתי להמשיך ולתמוך במשחקים הללו, ולכן, בכל פעם שאעלה על רעיון חדש למשחקים הללו, אוסיף אותו לכאן.
והפעם, אלמנטים!
1.האלמנטים יכולים לקחת חלק גדול מאוד במשחקי הפנטזיה\הרפתקאות.
כל שחקן יכול לשלוט באלמנט מסוים, מקשת במשחק הרפתקאות שיוכל ללמוד-להשתמש בחצים שיהיו טעונים במטען חשמלי חזק, ועד שד במשחקי פנטזיה, שיוכל להקשות אגרופו עד יהפוך לפיסת אדמה קשיחה ביותר.
אתם לא מוכרחים לבסס דמויות על אלמנטים, אך יהיה נחמד אם ידעו מתקפה\ות מאלמנט מסוים, סתם בכדי להכניס עניין למשחק.
דבר נוסף מעניין באלמנטים, הוא שאפשר לתכנן שלכל אחד יהיה חולשה וחוזק על אלמנט אחר, כך לשחקן יהיו יתרונות על דמויות מסוימים, אך חלקם יהיו לו לקושי רב.
תבנית אלמנטים מעולה ששמרתי מאתר מסוים המכילה גם חולשות וגם חזקות:
תוכלו לעשות כי אלמנט העץ מתקשר גם לאלמנט האדמה, וכי אלמנט המים מתקשר גם לאלמנט הקרח, או שתפרידו בינהם באיזו דרך שתרצו.
רעיון שעלה לי:
אתם יכולים לעשות שלכל אלמנט יש דבר שנקרא ביסוס, על איזה כוח מבין שניים האלמנט מתבסס.
לדוגמא:
אלמנט עץ:
מתבסס על עץ או אדמה. אחד ששולט באלמנט העץ יתבסס בשליטה או על כוחות הטבע, או על כוחות האדמה, אך לא משנה במה מהם ישלוט, הוא יהיה רגיש לאש, ויהיה חזק על מים. כנ"ל לכל שאר האלמנטים.
אלמנט מים:
מתבסס על מים או קרח.
אלמנט אנרגיה:
מתבסס על חשמל או אור[הבדלים יכולים להיות שחשמל יותר בקטע של עוצמה, ואור יותר בקטע של מהירות, אני אוכל לעבוד איתכם על זה אם תרצו].
אלמנט אוויר:
מתבסס על כוח משיכה והדיפה, או על הרוח.
אלמנט אש:
מתבסס על לבה או אש.
2.לאחר המון מחשבה, החלטתי להכין מדריך קטן לעבודות אפשריות במשחקי הרפתקאות, שתוכלו להשתמש בהם:
דמויות בעלות יכולות פיזיות-
ספוילר
דמויות בעלות כוח קסום:
ספוילר
דמויות שלא שייכות להגדרה:
ספוילר
3. ארגונים רעים במשחקי פנטזיה\הרפתקאות:
ארגונים רעים הינם חלק חשוב מאוד מעלילות רבות.
הם מוסיפים עומק לעלילה, מסמנים את עצמם כאויבים ברורים שלמותם יש לשאוף,
ובדרך כלל מאוד מסקרנים.
לצוותים הרעים יש דגמים רבים, והנה לפניכם 3 דוגמאות ל3 ארגונים שונים ממנגות שונות:
ספוילר
כעת כשראינו כמה דגמים יכולים להיות, אתם מבינים שאין הגדרה אחת מושלמת לארגון רע, הוא צריך להתאים את עצמו לסיפור ולעלילה.
לכן, תהיה לי בעיה לבנות לכם דגם לארגון רע...אצטרך להכין 10.
ניסיתי לשבת ולבנות משהו שתוכלו לקחת ולשנות איך שתרצו, לקחת ממנו השראה.
תבנית הארגון הרע:
ספוילר
זאת תבנית שאולי לא תתאים לכל משחק אך זה הנטרלי ביותר שאני מסוגל לעשות.
את מנהיגי הצבא האמיתיים אתם תמציאו, יכולים להיות האדמירלים, הצ'יף, אנשים מבחוץ, תלוי בעלילה.
כשאתם מנסים להציג דמויות רעות, אתם מוכרחים להשתמש בכלים מסוימים כדי לגרום להם להיראות רעים באמת, ולגרום לשחקן לחוש אליהם שנאה.
לדוגמא, הוסיפו תיאורים על האופי האכזרי שלהם, כאלו שיתעללו באחרים ולא ינידו עפעף לדוגמא.
תוכלו לספר על איך הם אוהבים ללקק דם, איך אוהבים לערוף את ראש קורבנותיהם בגיליוטינות ולצפות בכך בשמחה וכו'.
כשאתם בונים צוות רע, אתם מוכרחים לתת הסבר למדוע כל החברים בו מסכימים ורוצים להשתתף בו, אם מהרגשת שייכות לרצונות הארגון, אם מאיום על חייהם וכו'.
אחרי שיש לכם תבנית לצוות, הכנתם כוחות לכל חבריו, את הרעיון מאחוריו, אופי הדמויות החשובות בארגון-כמעט ולא נותר לכם מה לעשות.
תכננו איך ישתלבו בעלילה, השקיעו בהם, תדאגו שישימו לב להבדלים בין כאלו מתפקידים גבוהים לנמוכים.
מקווה שעזרתי למישהו, ומקווה לראות ארגון מרושע טוב, במשחק התפקידים הבא שלכם!
בימים הקרובים, אמשיך לעבוד על רעיונות, כנראה והבא ידבר על עבודות למשחק הרפתקאות כמו לוחם, קוסם וכו'.
חכו לעדכונים מעומר שיגיב גם הוא,
הנושא נשאר פתוח בכדי שנוכל לדעת אם אתם שמחים על עבודתנו, מה לדעתכם צריך לשפר, רעיונות וכו'.