ראיתי שיש כמה אנשים שרוצים להכין פייקים, אבל לא יודעים איך. אז הכנתי מדריך במיוחד בשבילם.
שימו לב זהו מדריך בסיסי, אני לא אלמד עכשיו איך לצייר זנבות, ואני לא אפרט לכם על כל מיני סוגים שונים של עיניים.
שלב 1
התוכנה צייר/Painter באה עם כל מחשב, פייקים מכינים בתוכנה זאת לכן תיכנסו אליה, ובעזרת הציור של ריבוע שבלוח האפשרויות. תציירו ריבוע בגודל של 80X80 (שימו לב שיהיה כתוב לכם למטה את גודלו של הריבוע)
(עשיתי בכוונה רווח, הוא ישמש אותי בהמשך)
שלב 2
כדי שיהיה פייק, צריך רעיון! בשלב זה חושבים על אחד כזה!
רעיון לפייק צריך להיות בנוי משני מרכיבים: ביסוס, וסוג.
ביסוס
על מה בעצם הפייק יהיה מבוסס.
בטריה? פיל? פרח? רוח רפאים?
סוג
סוג הפייק.
יש 17 סוגים אפשריים:
חרק
אופל
דרקון
חשמל
לחימה
אש
מעופף
רוח (רפאים)
עשב
אדמה
קרח
רגיל
רעל
על-חושי
אבן
ברזל
מים
יש דברים שכבר לפי הביסוס אפשר לדעת את הסוג, למשל דג יהיה מים, וציפור תהיה מעופף.
אבל יש דברים שצריך לבחור, למשל אפשר לעשות חתול על-חושי, אפשר לעשות חתול אש, אפשר לעשות חתול עשב וכ'ו...
שלב 3
לאחר שבחרתם ביסוס וסוג, אפשר להתחיל בעבודה! נתחיל לצייר את הקווי מתאר.
איך מציירים קווי מתאר? אם זה הפייק הראשון שלכם, פשוט תציירו אייברים בלי לעזוב את העכבר, עד שזה יראה לכם טוב. כשאתם מסיימים, תעברו על כל הקווי מתאר ותבדקו שהם הכי דקים שאפשר, קשה להסביר את זה.
זה לא טוב:
זה טוב:
שימו לב, ככל שתכינו פייקים, כבר תזכרו לבד את כל השיטות ואיך ליצור כל זווית, ולא תצטרכו לעשות עם העיפרון בלי לעצור, ותוכלו לצייר קו אחר קו עד לצורה הסופית.
אז פשוט נצייר את כל קווי המתאר של הפייק שלנו.
אני ממליץ תמיד להתחיל לצייר מהראש, ומשם להמשיך, ולצייר זנב (אם יש) אחרון.
תמונות להמחשה: (דרך אגב אני בחרתי פייק ארנב נורמל)
![]()
(שימו לב, קווי המתאר שלי הכי דקים, התחלתי מהראש וציירתי רק את קווי המתאר (ובמקרה גם את העיניים)
שלב 4
כעת נכין טבלת צבעים לפייק. יש שתי דרכים לעשות זאת:
1) לקחת מפוקימון קיים, קחו פוקימון, תגדילו אותו ותקחו את הצבעים
2) להכין בעצמך, נלחץ פעמיים בצייר על אחד הצבעים מהצבעים איתם אנו מתחילים ונבחר באפשרות: "הגדר צבעים מותאמים אישית". תזיזו את הסמן בין צבעי הקשת עד שתגיעו לצבע המתאים, ומשם תקחו את ארבעת הגוונים.
מהם ארבעת הגוונים? ארבעה גוונים שאיתם נצליל את הפוקימון.
גוון א) הכי בהיר
גוון ב) צבע הבסיס
גוון ג) כהה
גוון ד) הכי כהה (לא שחור)
כרגע רק נכין אותם ונצבע את הפוקימון במקומות המתאימים בצבע הבסיס (גוון ב).
זה אמור לצאת ככה:
(שימו לב שסימנתי את מספר הגוון בטבלה שלי, על ידי קוקווים)
שלב 5
השלב הכי חשוב לפי דעתי! ההצללה!
לפני הכל כמה דברים על הצללה.
1א) מקום השמש קובע בעצם את כל ההצללה
1ב) מקום השמש תלוי לפי התנוחה של הפוקימון, אם הפוקימון נוטה לצד שמאל, ההצללה תבוא מצד שמאל למעלה.אם הוא נוטה לצד ימין, ההצללה תבוא מצד ימין למעלה.ואם הוא פשוט מסתכל עליך ישר, ההצללה תבוא מלמלע.
אצל רב הפוקימונים ההצללה מצד שמאל למעלה. וכך גם נוח להכין.
2) ההצללה נקבעת גם לפי איברים, אם יש איבר שמסתיר את השמש (למשל עלה גדול) יהיה צל מתחת לאיבר זה.
3) שימו לב שההצללה היא לכל איבר בנפרד! ולא לכל צבע בנפרד. תחשבו שכל הצבעים הם בעצם צבע אחד. ורק באיברים ההצללה משתנה.
עכשיו איך נצליל?
א) ניקח את צבע מספר 1 (הבהיר) ונצבע איתו במקומות שבהם הפוקימון חשוף לגמרי לשמש.
ב) ניקח את צבע מספר 3 (הכהה) ונצבע איתו במקומות שבהם הפוקימון אינו חשוף לשמש בכלל.
ג) כך נעשה עם גם עם עוד צבעים של הפוקימון (לכל צבע גוון אחר, אך הכל בעצם אותו גוון = כהה/בהיר/בסיס/ הכי כהה.
זה אמור לצאת לכם ככה:
(שימו לב למה שיש לי כאן ביחס למה שהיה לי מקודם בלי ההצללה)
שלב 6 ואחרון
בשלב האחרון נצליל את קווי המתאר.
דבר ראשון שימו את הגוון הרביעי (ההכי כהה) על כל קווי המתאר (במקום הצבע השחור שהיה לנו מקודם)
במקומות בהם הגוון הבהיר של הפוקימון גובל עם קווי המתאר, נשתמש לקווי המתאר בגוון מספר 3 (הכהה)
במקומות בהם צבע הבסיס של הפוקימון גובל עם קווי המתאר (רב המקומות), נשתמש בגוון מספר 4 (ההכי כהה)
במקומות בהם הגוון הכהה של הפוקימון גובל עם קווי המתאר, נשתמש לקווי המתאר בצבע השחור.
זוהי הזדמנות מעולה גם לתקן את קווי המתאר אם מצאתם משהו לא טוב.
זה אמור לצאת ככה:
(התמונה בכוונה גדולה מאוד כי אם זה היה בגודל רגיל לא הייתם מבחינים כמעט בהבדל).
והתוצאה...
פייק מוכן ישר לפייק-דקס!
תנו תגובות בונות!