
פורסם במקור על ידי
LordAbizi
-חלק זה של התגובה הוא רשות, אם עיתותיך בידיך קרא אותו. אם לא דלג ל"-" הבא-
אתם מזכירים לי קצת אותי, יום לפני מבחן במתמטיקה/פיסיקה/מדעי המחשב/כימיה, כשאני יושב להנאתי במחשב וOMG עשרתאלפים אנשים מתחילים איתי שיחות במסנג'ר וכולם רוצים עזרה בשאלה 17 בעמוד 246. (כמובן שכל אחד רוצה עזרה בשאלה 17 אחרת בעמוד 246 אחר). עכשיו אני לא יכול לכתוב פתרון מלא לכל אחד, כי אז ה9999 האחרים לא יקבלו תשובה, אז לכל אחד אני רושם קוים כלליים לפתרון (ואם נמשיל את זה למה שאתם עושים, מפנים את המשתמש למדריכים, ואגב אם זה מדריכים של Konoha Shinobi אולי צריך לשקול את הערך שלהם). אז הם בדרך כלל שואלים שאלות על הקוים הכלליים, ובסדר זה שאלות לגיטימיות. אחר כך מגיע החלק שבו הם מנסים להרכיב משוואה, ואז הם שואלים האם המשוואה שהם הרכיבו זה בסדר. זה בערך כמו לשאול אותכם האם העלילה הזו טובה. אם זה נכון, אזי שהסתיימה העבודה, שכן העלילה של המשחק זה החלק הכי מסובך בו (לא אצלי, אצלי רוב המשחק בא לידי ביטוי ב"הערות"). עכשיו אם המשוואה לא נכונה, אז אני שואל אותם למה זה ככה, כדי לנסות להבין מאיפה זה בא. שזה מזכיר לי כשניסיתי לקבל אישור עבור המשחק שלי, אז אם אני זוכר נכון היה שם איזה ניסוח די מפגר אצלי בעלילה, וכשתכתבתי אותו זה היה נשמע לי די הגיוני. אבל אז Inuzuka Kiba הציע שהניסוח שלי נשמע די דבילי והציע משהו אחר. איזה יופי. ואז אם מתברר שאין להם מושג למה הם כתבו את הנוסחא הזו והם סתם מחרבשים, אז אני נותן רמזים יותר עבים לפתרון (שאצלכם אני מניח שזה ממש לתת קוים מנחים לכתיבה). בסופו של דבר הם מצליחים לפתור את השאלות (במבחן הם נכשלים כמובן, לעולם אל תלמד ביום האחרון. למרות שלפעמים יש הפתעות ודווקא מה שעשיתי איתם עזר להם). ככה בקלות אפשר להשאיר אותי מתשע עד אחת כשאני לא עושה כלום חוץ מלענות על שאלות.
מה שעשיתי כאן למעשה זה לעשות הקבלה בין מנהל פורום משחקי תפקידים, וחנון שכולם רוצים את העזרה שלו יום לפני מבחן. שנינו תחת עומס ונאלצים להתמודד מול גלים אחרי גלים של רפי שכל ששואלים ומציעים דברים מטומטמים יותר ויותר ככל שהזמן עובר. אבל אני לא התחלתי להציב עליהם כל מיני איסורים של "אסור לשלוח שאלות אחרי השעה 10 (למרות שהיה לי רעיון כזה בראש)".
בסדר, אולי אתם קצת יותר עמוסים ממני (אצלי מקסימום ארבעה אנשים שואלים שאלות בו זמנית). אבל זה חוק צוואר הבקבוק, כשיש מעבר צר נוצר עומס. אתם לא חייבים להגיב לכולם בו זמנית. רק תזכרו על מה דיברתם עם כל אחד מהם כדי שלא תחזרו על עצמכם או תניחו שאמרתם לו משהו שלא אמרתם לו.
-עד כאן היינו יכולים להחשיב את התגובה כספאם, מכאן מתחיל החלק היותר רציני-
נושאים כאלה הם סיבה מספיק טובה לפורום תמיכת חת"ם להתקיים, במקום מיד לזרוק את החוק הייתם יכולים קודם להתריע עליו בתמיכת חת"ם, שם היה ניתן לדון בו ביתר רוגע (כי החוק עדיין לא אמיתי, אלא בגדר התרעה). נו טוב.
-ועכשיו לחלק הכי רציני של התגובה-
למה בכלל משחקים שנראים כמו המשחקים מההודעה הראשית רעים לפורום? לא מספיק מעוצבים גרפית? עלילה לא מספיק מתוחכמת? אני לא מצליח להבין למה משחק כזה נחשב לדוגמא זוועתית שאמורה להמחיש את התסכול של המנהלים. זכרו את המטרה של הפורום הזה: להוות מקום בו ניתן לשרוף זמן ולהנות בצורה נחמדה וידידותית לסביבה. בגלל שהמשחק מההודעה הראשונה לא יצא לפועל, אז אי אפשר לדעת אם הוא משחק טוב או לא, כי אף אחד לא קיבל הזמדנות להנות ממנו. אולי באמת לטובת המשתמשים היה עדיף לזרוק פה ושם כותרת בצבע אחר כדי להקל על התמצאות בדף, או לחשוב עוד קצת על מה שקורה במשחק, אבל זה לא החלק העיקרי של המשחק. החלק העיקרי של משחק כלול בכך שרשומים בו אנשים שעושים את זה מתוך רצון והם יכולים בשמחה לגשת למשחק ולכתוב בו הודעות. ואת זה - אסור לנו לשכוח. אם למשחק לא נרשמים אנשים, אז כנראה אנשים לא רואים מה יכול להיות מהנה במשחק הזה. אולי זה דווקא משהו שפותחי משחקים צריכים להתמקד בו. לנסות להסביר מה כיף במשחק שלהם. (אני עושה זאת מעל ומעבר ב"הערות", בה אני מפרט היטב את הגישה שלי לעולם וכך, אם מישהו מוצא את הגישה הזו מעניינת עבורו, שירשם, אם לא, שלא.)
אולי במקום אישור לפתיחת משחק אפשר לעשות בוחן למשתמש שרוצה לפתוח משחק? יש לזה את החסרונות של זה (אפשר להפיץ את התשובות של זה בין המשתמשים ודברים כאלה), אבל אולי כדאי להרהר בדבר.
סיכום תגובה tl;dr:
להיות מנהל חת"ם זה כמו לעזור לארבעה אנשים צמאי דם בלילה לפני מבחן בבית הספר, צריך להוביל אותם לפתרון, ואם אין ברירה כן לכתוב להם חלקים, אבל בשלב מסויים לעצור. פורום תמיכת חת"ם היה עוזר להמנע ממצב כזה. ההגדרה של משחק "טוב" מאוד רופפת וצריך להגיע לעמדה מדוייקת של מה זה טוב ומה זה רע, כשאנחנו זוכרים שהמטרה של הפורום הזה היא להנות ולשרוף זמן בצורה נחמדה וכיפית (כל אחד נהנה בדרך שלו, אני נהנה על ידי שילוב בדיחות מתמטיות ולוגיקה מעוותת במשחק, ואחרים נהנים על ידי כך שהם מוסיפים לוגואים ובאנרים למשחק, אחרים על ידי זה שהם יוצרים פייקדקס למשחק. כל אחד והדרך שלו.)
אני הייתי אביזי.