את המדריך הזה אני מכין בחלקים וכל פעם שאמצע TM או HM אוסיף אותו.
בכל תגובה יהיו כ-10 מתקפות, חוץ מהתגובה הראשונה (זו) שהיא רק ל-HM והתגובה האחרונה שהיא חמשת ה-TM האחרונים.
HM:
HM1:
שם: Cut
סוג: רגיל
כוח: 50
דיוק: 95%
השפעה משנית: אין
מספר פעמים לשימוש במתקפה: 30
פיזי/מיוחד/אחר: פיזי
שימוש מחוץ לקרב: מאפשר לחתוך עצים מסויימים שחוסמים מעברים
מכון לנצח על מנת להשתמש מחוץ לקרב: המכון הראשון
מיקום:
HM2:
שם: Fly
סוג: מעופף
כוח: 90
דיוק: 95%
השפעה משנית: המשתמש "מכין" את המתקפה בתור הראשון ותוקף בתור השני.
במהלך ה"הכנה" המשתמש מוגן מפני רוב המתקפות.
מספר פעמים לשימוש במתקפה: 15
פיזי/מיוחד/אחר: פיזי
שימוש מחוץ לקרב: מאפשר לעוף בין מרכז פוקימונים אחד לשני, בתנאי שכבר השחקן ביקר באותו מרכז.
מכון לנצח על מנת להשתמש מחוץ לקרב: מכון 5, מכון המעופף.
מיקום:
HM3:
שם: Surf
סוג: מים
כוח: 95
דיוק: 100%
השפעה משנית: אין
מספר פעמים לשימוש במתקפה: 15
פיזי/מיוחד/אחר: מיוחד
שימוש מחוץ לקרב: בעזרתו ניתן לשחות במים
מכון לנצח על מנת להשתמש מחוץ לקרב: מכון 46-מעופף.
מיקום:
HM4:
שם: Strength
סוג: רגיל
כוח: 80
דיוק: 100%
השפעה משנית: אין
מספר פעמים לשימוש במתקפה: 15
פיזי/מיוחד/אחר: פיזי
שימוש מחוץ לקרב: מזיז אבנים מסוימות
מכון לנצח על מנת להשתמש מחוץ לקרב: מכון 4, מכון החשמל.
מיקום:
HM5:
שם: Waterfall
סוג: מים
כוח: 80
דיוק: 100
השפעה משנית: 20% סיכוי לגרום ליריב לא לתקוף בתור הבא שלו.
מספר פעמים לשימוש במתקפה: 15
פיזי/מיוחד/אחר: פיזי
שימוש מחוץ לקרב: עליית מפלים
מכון לנצח על מנת להשתמש מחוץ לקרב: מכון 7, קרח
מיקום:
HM6:
שם: Dive
סוג: מים
כוח: 80
דיוק: 100%
השפעה משנית: בתור הראשון המשתמש "צולל" ומוגן מפני רוב המתקפות.
בתור השני הוא תוקף.
מספר פעמים לשימוש במתקפה: 10
פיזי/מיוחד/אחר: פיזי
שימוש מחוץ לקרב: מאפשר לצלול מתחת למים בנקודות מסוימות.
מכון לנצח על מנת להשתמש מחוץ לקרב: המכון השמיני והאחרון, מכון הדרקון
מיקום: