אודי חושפת את ה-A6 החדשה
אודי חושפת את ה-A6 החדשה, שלא במפתיע דומה כל כך ל-A8 , האם מדובר סופסוף בגרסת מיני מי מושלמת של ספינת הדגל?
רגע לפני שמסתיימת שנת 2010 , חושפת אודי את ה-A6 החדשה וקשה לומר שאנו מופתעים מהעיצוב שנראה איך לומר , לא שונה מזה של ספינת הדגל ה-A8 או גרסת הספורטבק ה-A7 ,למעשה מראה של ה-A6 משלים את הקו המוצרים המנחה של דגמי אודי בשנה האחרונה.
מבחינת המידות ה-A6 החדשה גדולה מזו הנוכחית כך לדוגמא היא ארוכה יותר 4.92 מטר , רחבה יותר 1.87 מטר ואפילו גבוה יותר 1.46 מטר , לזכות זאת ניתן לציין כי כעת תא המטען מציע 530 ליטרים וזאת ללא הגדלת התא ע"י המושב האחורי.
על מנת לעזור לסביבה ולהקטין את תצרוכת הדלק ופליטת הפחמן הדו חמצני , ה-A6 החדשה עשויה יותר מ-20 אחוזים אלומיניום וזה כולל את הטפחיים הקדמיות , מכסה המנוע , הדלתות האחוריות ו אמבט תא המטען.
על מנת להעניק התנהגות הכביש יוצאת מגדר הרגיל מציעה אודי ב-A6 , מתלים העשויים מאלומיניום כשלפנים הם בעלי זרועות מחומשות ומאחור מולטי לינק במבנה מחומש , זאת על מנת להעניק לנהג יותר תחושות מהגה הכוח המתגבר חשמלית, שאליו הוסיפה אודי מערכת אלקטרו מכאנית שאמורה ליצור תקשור טוב יותר עם המתרחש במגע שבין הצמיג לאספלט, כאופציה לשיפור הנוחות ניתן להזמין מתלי אוויר אדפטיביים המעניקים רכות או קשיחות תלוי באופי הנהיגה וההעדפה האישית , כחלק מהחבילה מציעה אודי גם תוספת של מערכת שליטה דינמית נוספת שאמורה לשפר אף יותר את אופי ותחושה שההגה מעביר לנהג בזמן אמת.
![]()
ההפתעה! במיוחד לחובבי הסביבה וכדה"א , הן המנועים החדשים שאודי מציע נכון לעכשיו חמישה , כולם כך נטען חסכוניים במיוחד וממעטים בפליטת פחמן דו חמצני , שניים מתוך החמישה הן בנזין הראשון שבהם הינו בנפח 2.8 ליטר V6 עם 204 כוחות סוס ותצרוכת דלק ממוצעת של 13.5 קילומטר לליטר ופליטת פחמן דו חמצני של 172 גרם לכל ק"מ , 3 ליטר טורבו ומגדש על בתצורת V6 עם 300 כוחות סוס ותצרוכת של 12.1 קילומטר לליטר ופליטת פחמן דו חמצני של 190 גרם לקילומטר .
לצד מנועי הבנזין .שלושת מנועי הדיזל מציעים נתונים מרשימים אף הם כשגרסת הבסיס היא בנפח 2 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו המפיק 177 כוחות סוס ותצרוכת דלק של 20.1 קילומטר לליטר ו-129 גרם של פחמן דו חמצני לכל קילומטר , מעליו מציע אודי מנוע 3 ליטר טורבו V6 עם 204 כוחות סוס ותצרוכת דלק של 19.2 קילומטר לליטר ופליטת פחמן דו חמצני של 137 גרם לכל קילומטר נסיעה ובראש ההיצע גם כן מנוע טורבו בנפח 3 ליטרים המפיק 245 כוחות סוס ו-16.6 קילומטר לליטר וזאת תוך זיהום מינימלי של 158 גרם.
![]()
בעתיד הלא רחוק מציינים באודי כי יציעו לרוכשים את גרסת היבריד בנפח 2 ליטר טורבו בנזין עם 211 כוחות סוס עם ממוצע של 16.1 קילומטר לליטר ופליטת פחמן דו חמצני של 142 גרם.
נכון לעכשיו אודי עדיין אינה חושפת פרטים על גרסאות הספורט , אך כפי שהתרגלנו מהשקות קודמות של היצרן לפחות גרסת ה-S תושק שבועות ואולי אף ימים לאחר הגרסאות הסטנדרטיות , לעומתה גרסת הקצה ה-RS שתגיע בשלב מאוחר יותר יחד עם גרסת הסטיישן המוכרת בשם "אוונט" , לפי אודי לקראת אמצע שנת 2011.