רמה- כן, יש פה רמה בגלל סיבה פשוטה מאוד, יהיו הפרשי כוחות בין הדמויות השונות, וזה יהיה הפרמטר העיקרי להראות את ההבדל לפי ניסיון ולא לפי כוח. בנוסף לכך, זה עוזר לי לחזק לכם את התכונות בצורה מאוזנת. המערכת היא המערכת של D&D, עם עליית ניסיון לפי המפורט בהמשך.
ניסיון- לא, לא תקבלו את זה מקרבות. כן, קרבות יעזרו, אבל הם יעלו אתכם לאט כל עוד לא תנסו מהלך שהתאמנתם עליו, כך שכדי לקבל ניסיון עליכם קודם להתאמן (מה שכבר נותן ניסיון), ואז לנצל את המהלכים החדשים בקרב. גם סתם שימוש ביכולות השונות שלכם יעזור, אבל פחות. תקבלו ניסיון גם לאחר פעולות מוצלחות כמו פתרון חידה קשה או הצלחה במשימה מאתגרת.
ניסיון דרוש- כמה ניסיון אתם צריכים כדי לעלות רמה.
כוח- כוח פיזי. חשוב מאוד לסמוראים בשביל הכוח של ההתקפות שלהם. משפיע על הנזק של כל הנשקים.
זריזות- כמה מהר אתה יכול לעבור ממצב של אפס תנועה/תנועה לעבור למצב של תנועה/תנועה מנוגדת. חשוב מאוד לנינגות בשביל ה"טריקים" שלהם.
מהירות- כמה מהר אתה זז. חשוב לנינגות.
מחשבה- משפיע על היכולת למצוא מצבים יעילים בקרב ועל כוחות הקסם שלכם (כמה אתם יודעים ועל הכוח של הכוחות). גם ייתן לכם רמזים בחידות (שחלקן יהיו קשות או בשפה לא ברורה, וכן, חלקן מההוביט).
דיוק- משפיע על הדיוק עם נשקי טווח רחוק (קונאים, קשתות וסכיני הטלה)
נקודות תורפה- מאפשר לכוון לנקודות תורפה ולהגדיל את הנזק שנגרם, וגם מגדיל מודעות להגנה על אותן נקודות. פגיעה בנקודת תורפה במכוון מגדילה את הנזק פי 2, במקרה מגדילה פי 1.5.
סבולת- כמה אתה מסוגל להמשיך לפעול ולהילחם.
עמידות- כמה מכות תוכל לספוג.
כוח נפשי- לכוח נפשי יש שתי השפעות:
א. כוח תמידי- לפי הרמה של הכוח קטן איבוד הסיבולת, ומאפשר תפקוד טוב יותר בסבולת/עמידות נמוכה. איבוד עמידות יפגע פחות בסבולת ככל שהיכולת יותר גבוהה.
ב. כוח מנוצל- מנצל מאגר של עוצמה כדי להשתמש בכוחות קסם. ניצול אנרגיה לא ישפיע על העמידות והסבולת, אלה אם הכוח הנפשי יהיה נמוך מאוד.
כוח נפשי יכול להושפע ממצבים מנטליים שונים, לטוב ולרע.