קטנוע עם 3 גלגלים
ה-MP3 של פיאג'יו הוא אחת היציאות המפתיעות ומעניינות בעולם הדו-גלגלי. למרות שהוא תלת-גלגלי אנחנו נמשיך להתייחס אליו כאל חלק מעולם זה בגלל שהוא עדיין כולל את רוב התכונות והיתרונות של כלים דו – גלגליים אך עם כמה יתרונות משמעותיים.
אז מה זה קטנוע תלת גלגלי? פיאג'יו ביצירתיות פורצת גבולות הוסיפה גלגל קדמי לאחד הקטנועים המוצלחים שלה, ה – X8. מה קיבלנו? כלי עם זריזות ויכולת השתחלות בפקקים וללא בעיות חנייה כמו כל כלי דו-גלגלי אבל עם יציבות ברמה ששום כלי דו – גלגלי לא יכול לחלום עליה (חוץ מאופנועי כביש). ה – אם פי 3 יכול "להשכיב" בפניות עד זוויות בלתי נתפסות ולשמור על אחיזה מלאה. גם בכביש רטוב, או על סימוני הדרך החלקלקים הוא נשאר מחובר לקרקע לא משנה כמה תשכיבו. לפעמים הזנב או החרטום מחליקים טיפה אך הקטנוע לא מתרגש וצולח את הפניה בשלווה. בכביש משובש – ויש הרבה כאלה כאן – הכידון נשאר יציב ואין צורך להפעיל יותר כוח בכדי לשמור עליו מאוזן. הגלגלים גם לא חייבים להיות באותו גובה וזה נוח כאשר במיוחד בטיפוס על מדרכות. מבחינת בלימה – גם כאן נותן הגלגל הנוסף מימד חדש ולא מוכר. גם נעילת הגלגלים הקדמיים לא תגרום לנפילה של הקטנוע.
פיאג'יו MP3 בפנייה
המנוע זהה ל – Xevo 400 והוא בעל צילינדר יחיד בן 400 סמ"ק והזרקת דלק שמנפק 33 כוח סוס. התמסורת היא אותה תמסורת מוכרת של פיאג'יו שמעבירה את הכוח בצורה חלקה ומצוינת. הגלגלים הקדמיים הם בני 12" והאחורי 14" ועליהם בלמי דיסק. לוח השעונים גדול וברור וכולל גם צג דיגיטלי שכולל מידע על מנגנון הנעילה האלקטרו – הידראולי. זהו מנגנון שמאפשר לנעול את המתלים הקדמיים כך שהקטנוע נשאר עומד ללא צורך להוריד רגליים. המערכת יכולה לפעול כאשר הסל"ד נמוך מ – 2000. ברגע שמאיצים והסל"ד שוב עולה הנעילה משתחררת באופן אוטומטי.
ואיך הוא מתנהג בתוך הפקקים המפורסמים של גוש דן? כמו כל דו גלגלי סטנדרטי, הוא לא רחב מקטנוע מנהלים ממוצע. הכידון אמנם מגיב טיפה יותר לאט אך כל השאר זהה למה שאתם מכירים. זווית הצידוד, הזריזות והגמישות לא מעידות על הגלגל השלישי.מבחינת שימושיות ונוחות ל MP3 תא האחסון ענקי שנפתח משני הצדדים כמו ב – Xevo. לקטנוע ג'ק אמצעי בלבד ובלם חנייה שממוקם מתחת לכידון. אין תאי אחסון מקדימה. המושב טיפה קצר אך המקום לרגליים מספק בהחלט. למורכב יש קצת פחות מקום ומיקום הרגליות שלו בעייתי ולא נוח. במהירויות גבוהות הMP3 מרגיש פשוט מצוין – יציב, מהיר וכיף לפנות איתו בכל מהירות.
עד לכאן נשמע מושלם. עכשיו נדבר על כסף. מחירו של ה MP3 גבוהה יחסית – 50,991 ₪ והעניין מרגיז במיוחד שההפרש לעומת אחיו הדו-גלגלי גבוהה בהרבה לעומת ההפרש הזה באיטליה. עם זאת הוא לא גבוהה משמעותית משאר קטנועי ה 400 שנמכרים בארץ ואף זול מההונדה. אולי המחוקק וחברות הביטוח יוכלו לעשות את ההבדל ע"י הפחתת המיסים ומחירי הביטוח כנהוג ברכבים עם אמצעי ומקדמי בטיחות?
פיאג'ו MP3
קרדיט לאופנועים | קטנועים – הפורטל של ישראל