לפני שאתה מתחיל לקרוא את המדריך אני ממליץ לך לשמור אותו במחשב להיכנס עליו להיכנס לצייר ולהסתקל עם זכוכית מגדלת מה עשיתי.
1. בשלב הראשון אני רוצה לדבר איתך על מד צבעים, בניתי מד צבעים מהפייק שלך ותראה כמה חוסרים בצבעים יש בפייק שלך של הצללה, זה בעיה, אתה חייב להוסיף כמה שיותר הצללה, אתה בקושי מוסיף הצללה ועוד מעט אני גם אגיד לך איפה, השלמתי לך את המד צבעים ועכשיו אני אתחיל להסביר לך איך לשפר.
2. דבר ראשון שראיתי שהוא הכי בעייתי זה החלק העליון של הראש הירוק, אין שם הצללה כהה וזה בלתי אפשרי, חייבת להיות שם הצללה כהה, בטח שיש שם מקומות בהם האור לא פוגע, אתה, אתה חייב להוסיף גם הצללה כהה כי אחרת הראש יראה חסר עומק, אז זה הדרך הראשון שעשיתי, תקשיב אסור לך לסגור שחלק מסויים בפייק הוא רק בצבע אחד, מהיום כל חלק בפייק חייב להיות מורכב משתי חלקים או יותר, בדרך כלל החלקים האלה יהיו מורכבים מצבע בסיס ומצבע הצללה כהה, לא רוצה לראות יותר רק צבע אחד בחלקים של הפייקים שלך, זה רק לטובתך.
3. החלק התחתון הוא גם בעל צבע אחד, אומנם צבע הצללה כהה אבל עדיין זה לא נראה טוב, הבעיה הראשונה היא שהפה שלו פתוח, ובגלל שצריך שזה יראה תלת מימדי בעל עומק צריך להראות את פנים הפה קצת, כי כמו שאתה עשיתה בהתחלה זה כמו פרופיל, וחצי פרופיל זה מהאמצע של הפייק לא מהצד, עכשיו תשים לב עם הזכוכית מגדלת שמתחת לחלק הירוק של הראש איפה שהחלק הצהוב, לקחתי את הצבע של הצביעת קווי מתאר והשתמשתי בה בתור הצללה כהה יותר מצבע ההצללה הרגילה, לפעמים במקרים נדירים מאוד בהם יש חלק כהה כבר ככה שאין בו אור, אפשר להוסיף גם בחלק מהמקומות שאין בהם כבר בכלל אור את הצבע שבהם צובעים קווי מתאר בתור צבע של הצללה, אני מקווה שתבין את מה שהסברתי לך עכשיו.
4. תקשיב חוק חשוב מאוד, כשועשים פסים על הבטן והם רק פסים לא עושים להם קווי מתאר כמו שעשיתה לחלק הצהוב בבטן, צריך לתת להם לחיות חופשיים ללא קווי מתאר. עכשיו בקשר להצללה של הגוף, מאחורי הכנף השמלאית עשיתה צל כזה, וזה בלתי אפשרי בגלל שהאור מגיע מנקודה אחת והיא הנקודה הקידמית לפייק בלתי אפשרי שהעלה השמאלי יעשה צל לכיוון הזה, זה באמת מסובך בתלכס אתה צריך לדעת מאיפה בה האור, אם האור היה בה מאחורי הפייק זה היה הגיוני שיהיה לו צל על הגוף מהכנף המשאלית, אז מחקתי את ההצללה הקודמת ועשיתי חדשה, בהצללה הזו רוב הגוף בהצללה כהה, זה למה, ביגלל הפוזיציה של הגוף של הפייק, בגלל שהוא מקופל כזה, אין שם בכלל אור, הזנב מקבל קצת אור אבל לא יותר, ושוב אתה חייב לראות מאיפה בה האור ואיפה הוא נמצא ואיפה לא, האור בא רק מנקודה אחת, לא מכמה, רק מאחת, ועל פי הנקודה הזו אתה צריך לדעת איך להצליל.
5. הכנפיים של הפייק היו עוד בעיה, עלים הם הדבר שהכי קשה לצייר ולהצליל עוד יותר, הבעיה הראשונה היא שאתה לא יודע לצייר אותם כל כך אבל אתה בכיוון וזה טוב, הבעיה השניה שלא הצללתה אותם בכלל, חשוב להצליל במיוחד עלים, עלים הם בעלי הצללה הכי קשה שיש אני תמיד מתקשה להצליל עלים זה כי יש מלא סוגי הצללות לכל סוג עליה שמציירים וגם כי המבנה של העלים מעצבן, בעלים באמת צריך לדעת מאיפה בא האור, אבל אתה תלמד את זה עם הזמן, אז ציירתי את הכנפיים בצורת עלים מאיזה סוג של אץ אני זלא זוכר בדיוק נראה לי עשיתי אותם או על פי עץ קוקוס או על פי עץ דקל, לא משנה, אם תשים לב עשיתי שינוי קל במצד צבעים בקשר לצבעי העלה כי ראיתי שהצבע שברתה היה כהה מדי בשביל העלה אז בחרתי בו כצבע הצללה ויצרתי צבע בסיס חדש במקום ההוא שאתה שמתה, ואז הצללתי, ושוב ההצללה של העלה היא הדבר הכי מסובך שיש בעולם הזה, בהמשך אני אלמד אתכם הצללות לכל דבר, ההצללה היא הבסיס ולכן חשוב להשקיע בה.
.6. עכשיו נעבור לזנב, הזנב לא נראה כמו עלה כל כך, במיוחד בכלל החיבור שעשיתה בין שתי חלקי הזנב שלא התאים כל כך, אבל לא נורא, העניין הוא שלא נראה כאילו לזנב של הפייק שלך יש צורה של עלה, עלה יש לו מבנה שהוא מתחיל דק מתעווה לקראת האמצע ושוב נהיה דק לקראת הסוף, הצללתי מחדש את העלה הוספתי לו את קווי העלה וזהו.
7. עכשיו נעבור לשלב על פיו עשיתה את הפייק שלב המקוריות, הפייק שלך אכן מיוחד במראה שלו, יש בו מקוריות, אבל הוספתי לו עוד טיפה כמו עם הצבעים של הצהוב והחום, זה סתם רעיונות למחשבה, נוסיף עשיתי קצת שיפור לקווי המתאר וזהו.
8. זהו הפייק המתוקן מכון, בסופו של דבר מה שאתה צריך זה מקוריות והצללה, הכי חשוב הצללה, נראה לי שממחר נתחיל ללמוד להצליל כמו שצריך אני העשה לכם מדריכים מיודים להצללה.