אוקיי. אז קודם כול, ההקדמה.
אני פותח את המדריך הזה בגלל שהמון שה"מים בקשו ממני לפתוח משחקים, ובטופס הרשמה שם לא היה סעיף של 'רקע'. במיוחד עצבנה אותי התגובה הזאת, שענה לי משהו אחרי שאמרתי לו מה לשפר במשחק שלו.
כולכם בטח חושבים, הוא צודק, למה זה טוב, למי אכפת בימנו, בלהבלהבלה, ידהידהידה. אז אוקיי, אני בא להסביר.אשתדל לתאר את העלילה ולשפר
המקומות זה לא חשוב תיאור אלא מה שיש שם,
ורקע זה די דבילי ומיותר,
החוקים שכחתי בטעות אתקן זאת
העלילה אני רוצה לשנות,בכולם זה לעבור מכונים ולנצח בליגה,פה זה להביס את פארק הקרבות ולנצח את האלוף המבוקש ביותר בכל המחוזות.
תגיב להודעה הזאת ואז אנסה לשדרג
--------
חלק מס' 1 - חשיבותו של רקע
רקע - איך זה עוזר למהלך המשחק?
אוקיי.
(1) רקע הוא כלי לבדיקת הרמה של השחקן
קודם כול, הרקע הוא המדד הכי טוב שיש בשביל לבדוק את הרמה של השחקן שרוצה להתקבל למשחק. זה אומר, שאם הרקע שעשיתם מושקע ויפה, יצאתם מגנובים ובטח יקבלו אותכם ולא את נעב היערות שנתן רקע כמו 'או חלם לאיות מאמן פוקימוו מי שהיה קטן'. שה"מ טוב גם יקלוט ששחקן שישקיע ברקע גם ישקיע במשחק. אם ברקע יהיו שגיאות כתיב, שה"מ יצפה לכאלה גם בתגובות. אם הרקע יהיה מנוסח טוב, שה"מ בטח יצפה לניסוח כזה גם בתגובות. וכו' וכו'.
(2) רקע מפתח אופי
הרקע יכול להוות כבר בסיס או לפחות להדגיש את האופי של הדמות, בהתייחס או לא בהתייחס לסעיף ה'אופי' שיש ברוב טופסי ההרשמה. נגיד, אם הדמות הייתה בעבר עשירה מאוד או חיה בבית עשיר מאוד, היא בטח תהיה מאוד מפונקת. ואם לדמות היו המון אחים או אחיות, היא בטח תהיה צומי וואנטרית או שמאוד תפקפק בעצמה. ושוב, הגבול הוא גבול הדימיון. רק למקרה שזה חדש לכם, שחקן טוב משחק לפי האופי שקבע לעצמו בתחילת המשחק. כן, ככה זה -.-
(3) רקע יכול לתת נופח להמשכים ולהשפיע על השחקן והחלטותיו
שחקן טוב ישלב את הרקע בהמשכים שלו כשיש בכך טעם או אם זה יאריך או ישפר משהו. שה"מ טוב, לעומת זאת, יעשה זאת לפניו.
להלן הדוגמא הבאה של משחק פוקימון ממוצע.
שה"מ לדוגמא:
ראיתם איך שה"מ הדוגמא שלנו (אני XP ) שילב חלק מאסיבי כל כך מהרקע של השחקן בתוך ארוע פשוט כמו פגישת פוקימון פראי?אתה צועד לך להנאתך בשקט בשביל האפר ביער אטרנה, בדרכך לעיר. בצידי השביל שיחים גדולים שמעורבבים אחד בשני, שמכסים כמעט כל פיסת אדמה. לפתע אתה שומע רשרוש מאחד השיחים שלפניך. עכבר קטן בעל גב סגול יוצא משם. אתה מזהה אותו מיד כרטטה בגלל מראהו.
לפתע צצים בראשך זכרונות מהפנימיה האיומה שבה התגוררת כשהיית ילד קטן, שם היו מכרסמים מיני רטטה בשפע. למרות שהמכרסמים בפנימיה עצמה היו סתם מתרוצצים באזור אתה מיד נזכר במנהלת הפנימיה המרשעת והקשוחה כשאתה מביט ביצור המוזר. תחילה אתה חושש, ולאחר מכן אתה מרגיש את הזעם גועה בתוככך. מה תעשה?
זה גם חשוב להתלבטויות של השחקן - שחקן יכול להתעלם מהרקע לגמרי וללכוד את הרטטה, או להגזים ולשלח בו את הטיירניטר האימתני שלו. (רטטה מסכן ם: )
ואני חוזר ואומר: שחקנים יכולים לעשות זאת בדיוק באותה מידה אם השה"מ לא עשה זאת.
(4) רקע מייחד את הדמות
כאן אתם חייבים להסכים איתי.
אתם לא חושבים שמעצבן שיש לנו מיליארד דמויות "כמו אש", ש?חלם לאיות מאמן פוקימוו מי שהיה קטן
אולי אנחנו צריכים פה ושם דמויות כמו, נגיד, איזה צ'ארט. דמויות עם ביוגרפיה מגניבה, כמו צ'ארט, ש----------אף פעם לא חשב שילך בדרך של מאמן הפוקימונים. צ'ארט דווקא חשב שיהיה משהו כמו איזה פרופסור מכובד - הוא אהב פוקימונים, אבל רק על הנייר. אבל יום אחד, בריצת הבוקר שלו ראה צ'ארט טנגלה פצוע. בהתחלה צ'ארט חשב אותו לצמח מוזר וכחול וסבוך במיוחד, אבל אז הטנגלה קם על רגילו וניסה לדדות לכיוונו של צ'ארט בשארית כוחו. צ'ארט כמעט התעלף במקום, התגובה הברורה של אדם שרואה שיח כחול וסבוך עם רגליים, אבל שם לב שהדבר היה פוקימון בדיוק בזמן להבין ששמר על שפיותו. הוא הרים את הטנגלה ורץ בעוד הטנגלה בידיו למרכז הפוקימונים הקרוב, שם טיפלו בטנגלה כראוי. להפתעתו של צ'ארט, הטנגלה לא עזב אותו אחרי שהבריא. לאחר שצ'ארט התיידד עם הטנגלה והם נעשו חברים טובים, צ'ארט החליט שיעודו האמיתי הוא להיות מאמן פוקימונים.
אולי עוד בקרוב. בקרוב גם החלק השני של המדריך, איך לכתוב רקע.
תגובות?