-
זה לא סוד שאני מאוד אוהב את המותג. נחשפתי אליו לראשונה בכיתה ב', כמו כל ילדי ישראל, בפעם הראשונה שהוא עלה לשידור בארץ בתור סדרה. הסדרה המקורית הייתה בעלת אנימציה די מעאפנה, דיבוב נוראי, והיו לה הרבה פאקים (כמו דגים אמיתיים, [url=http://archives.bulbagarden.net/media/upload/d/dc/Green_pokeball.JPG]פוכדורים ירוקים[/url], [url=http://archives.bulbagarden.net/media/upload/c/cf/Pidgey_alternate_coloration.png]ואפילו פידג'י ירוק[/url]). אבל היה לה דבר אחד חשוב, שגרם לכל הבעיות שלה להתמוגג. היה לה רגש. אם זה הפרק על מכון פיוטר, בו רואים מצד אחד את ברוק הקשוח ומצד שני איך הוא דואג לעשרה ילדים, או בפרק שמייאו מספר איך הוא למד לדבר, העלילה של הסדרה, אף שלא הייתה מתוחכמת מידי, הייתה בהחלט ראוייה לציון. האיזון שהיה בין הפוקימונים והקונפליקטים בינהם לבין הדמויות והפיתוח שלהן היה הדבר שעשה את הסדרה לאהובה כל כך, עליי לפחות.
[SIZE=4]מה נשאר היום?[/SIZE]
היום כבר אין לסדרה את כל זה. האשמה היא לא ביוצרים, בטוח שלא. האשמה היא באנשים שמרוויחים מזה הרבה כסף, חברות ההפקה. היום העלילה של הסדרה הצטמצמה ל"פוגשים פוקימון X, פוגשים את המאמן שלו\אדם אחר שקשור אליו, צוות רוקט מנסה לגנוב אותו, צוות רוקט מתפוצץ, סוף הפרק".
ומה באמת נשאר לנו? פיקצ'ו.
אף פעם לא אהבתי את העכבר הצהוב הזה. לא באמת. והיום, בזמן שהחלטתי לכתוב את הנושא, הבנתי למה. פיקצ'ו הוא סמל, תמיד היה. הוא הסמל למסחור של הסדרה, שפעם היה יותר מרוסן, והיום הוא כל כך מאסיבי, שלא נשאר לסדרה שום דבר חוץ מפרסום של המשחקים והמרצ'נדייס של המותג. מי שזוכר את סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים בארץ, לא יכול לשכוח שפיקצ'ו היה בכל מקום. אולי אפילו זאת הסיבה שכבר נמאס לי ממנו. למה מאז שהסדרה התחילה את ההתדרדרות התלולה שלה, פיקצ'ו היה היחיד שאש לקח איתו למסעות שלו? הסיבה פשוטה. פיקצ'ו הוא הסמל הכי חזק למותג, וכל הסחורות בדמותו עדיין עושות הרבה הרבה כסף. הוא תמיד היה ותמיד יהיה, החלק של הסדרה שמזכיר לי את המטרה האמיתית שלשמה היא נוצרה, ושהיוצרים שכחו מטרות אחרות בזכותו.
אז מה אתם חושבים? האם הסדרה היא לא מה שהייתה פעם, או שהיא מעולם לא הייתה טובה יותר?
-
ממש לא מסכים.
DP היא הסאגה הכי טובה עד כה.
העלילה שם מאוד מתוחכמת עם מלא מבט לטווח הארוך.
הפיתוח של הדמויות-בעיקר הפוקימונים מדהים.
גם עם דון, שבניגוד למאי היא ממש הפסידה בתחרויות והביטחון עצמי שלה נפגע עד לאזור פרק DP070.
צוות רע סוף סוף מקבל פרקים באמת טובים ועלילה מתפתחת.
יש ציידת פוקימונים נפרדת מהצוות הרע שלא אכפת לה גם להרוג אנשים (אף פעם כמובן לא קרה בסדרה, אבל זה משתמע שהיא ניסתה להרוג את אש).
דמות שמופיעה-יש סיכוי גדול שהיא תופיע שוב, גם אם רק בפלאשבאק.
מנהיגי מכון מקבלים הרבה יותר במה.
עד כה החבורה פגשו 3 מהאליט פור+את האלופה שהופיעה מספר פעמים.
תודה לאל-יש לאש סוף סוף יותר מיריב אחד ולא כזה שמוצג רק בליגה (כמו ריצ'י או מוריסון).
כל מה שקשור בפול.
והכי חשוב-אין כמעט פרק בלי אירוע מיוחד.
בין אם זה הופעה חוזרת של דמות, השגת תג, השגת סרט, התפתחות, עזיבה, החלפה, למידת מתקפה, תפיסה, הופעה של דמות מרכזית ועוד מלא.
-
לא מסכים עם STM
EP היתה הסדרה הכי טובה (הדגש של ליגת אידיאגו בפרט).
בעונה הזאת הכרנו את כל הדמויות וצוות רוקט התלבט עם עלילה משמעותית ולא סתם "בוא נתפוס את פיקאצ'ו, אוי לא צוות רוקט שוב הסתבך".
EP ריגש את כולם בצורה מסחררת! EP זה הנוסטלגיה של כולנו כשהיינו קטנים, בEP היו הפרקים המושעים שמשאירים לנו רגע של חוויות בקיצור EP SEASON 1
אני אוהב אותך!
-
מסכים איתך חלקית
העונות הראשונות הכי טובות אבל יש משהו בעונות החדשות שיש בהם עלילה מפתוחת ,דמויות והכל זה עושה לי חשק לצפות יותר ויותר
פיקאצ'ו סמל ותמיד ישאר סמל ,הערך של פוקימון כמשהו רגשי ועלילתי לילדים נעלם ועכשיו זה במילה אחת ,כסף.
-
[quote][i]Originally posted by stm[/i]@Mar 5 2010, 06:10 PM
[b] ממש לא מסכים.
DP היא הסאגה הכי טובה עד כה.
העלילה שם מאוד מתוחכמת עם מלא מבט לטווח הארוך.
הפיתוח של הדמויות-בעיקר הפוקימונים מדהים.
גם עם דון, שבניגוד למאי היא ממש הפסידה בתחרויות והביטחון עצמי שלה נפגע עד לאזור פרק DP070.
צוות רע סוף סוף מקבל פרקים באמת טובים ועלילה מתפתחת.
יש ציידת פוקימונים נפרדת מהצוות הרע שלא אכפת לה גם להרוג אנשים (אף פעם כמובן לא קרה בסדרה, אבל זה משתמע שהיא ניסתה להרוג את אש).
דמות שמופיעה-יש סיכוי גדול שהיא תופיע שוב, גם אם רק בפלאשבאק.
מנהיגי מכון מקבלים הרבה יותר במה.
עד כה החבורה פגשו 3 מהאליט פור+את האלופה שהופיעה מספר פעמים.
תודה לאל-יש לאש סוף סוף יותר מיריב אחד ולא כזה שמוצג רק בליגה (כמו ריצ'י או מוריסון).
כל מה שקשור בפול.
והכי חשוב-אין כמעט פרק בלי אירוע מיוחד.
בין אם זה הופעה חוזרת של דמות, השגת תג, השגת סרט, התפתחות, עזיבה, החלפה, למידת מתקפה, תפיסה, הופעה של דמות מרכזית ועוד מלא. [/b][/quote]
יש מצב שאתה צודק,אבל בתור אחד שראה רק תעונות של הדור הראשון והשני אני יכול להגיד לך שרוב הפורום חושב שEP הייתה התקופה הכי טובה של פוקימון, מהסיבה שהיינו הרבה יותר קטנים,היינו ממש מכורים לזה וזה נראה לנו נוסטלגיה,בגלל זה בשבילנו לא תיהיה עונה יותר טובה מEP.
-
[quote][i]Originally posted by SexStyle[/i]@Mar 6 2010, 12:51 PM
[b] יש מצב שאתה צודק,אבל בתור אחד שראה רק תעונות של הדור הראשון והשני אני יכול להגיד לך שרוב הפורום חושב שEP הייתה התקופה הכי טובה של פוקימון, מהסיבה שהיינו הרבה יותר קטנים,היינו ממש מכורים לזה וזה נראה לנו נוסטלגיה,בגלל זה בשבילנו לא תיהיה עונה יותר טובה מEP. [/b][/quote]
אתה ממש צודק! פוקימון בשבילי זה ממש נוסטלגיה (ושאני מדבר על פוקימון אני מתכוון לEP בלבד!).
אני בחיים לא יראה יותר מפרק 82 (שזה סוף הסאגה ה-1).
פרק 82 פאניקה בפאלט. הפרק האחרון של פוקימון (לפחות בשבילי)!
-
תשמעו, גם אני חשתבתי שזאת רק נוסטלגיה, אז לקחתי את יוטיוב לסיבוב, עם 2-3 פרקים קלאסיים, ואני חייב לומר שאני חושב שזה לא רק זה. לעזאזל, אפילו לפוקידע של אש הייתה אישיות! היו פרקים מקוריים באמת, כמו הפרק שכל הפוקימונים מדברים עם תרגום, או הפרק עם האי של הפוקימונים הוורודים. בעונות החדשות פשוט אין את זה, והדברים המעניינים הם לרוב מחזור של דברים שכבר היו בסדרה בעייקר בעונות הראשונות
-
בעונות הראשונות כל 3 פרקים אש מנצח בקרב מכון
זה ממש לא בסדר!
בפרק 5 הוא נלחם בפיוטר
בפרק 7 במכון סרוליאן
בפרק 13 מכון חשמל
ובפרק 23-24 אולי הפרקים היחידים הנורמאלים שהוא נלחם במכון בשני פרקים עם עלילה
לאחר מכן בפרק 33
ולדעתי זה מאעפן ואסור לעשות את זה כך יותר
-
[quote][i]Originally posted by ErWiN[/i]@Mar 6 2010, 05:33 PM
[b] בעונות הראשונות כל 3 פרקים אש מנצח בקרב מכון
זה ממש לא בסדר!
בפרק 5 הוא נלחם בפיוטר
בפרק 7 במכון סרוליאן
בפרק 13 מכון חשמל
ובפרק 23-24 אולי הפרקים היחידים הנורמאלים שהוא נלחם במכון בשני פרקים עם עלילה
לאחר מכן בפרק 33
ולדעתי זה מאעפן ואסור לעשות את זה כך יותר [/b][/quote]
להיפך. זה ממש ממש בסדר. מה עדיף? מה שיש עכשיו? עשרות פרקים שבלוניים בין קרב מכון אחד למשנהו? המריחה הזאת היא אחת המפלות הקשות של הסדרה, לדעתי. וכשזה היה כך, בכל פרק קראו דברים מיוחדים, אבל דברים מיוחדים באמת, אש לוכד פוקימונים, חושפים פרטים על דמות מסויימת, או שאש זוכה במכון.
-
[quote][i]Originally posted by הראשון מהסוף[/i]@Mar 6 2010, 06:38 PM
[b] להיפך. זה ממש ממש בסדר. מה עדיף? מה שיש עכשיו? עשרות פרקים שבלוניים בין קרב מכון אחד למשנהו? המריחה הזאת היא אחת המפלות הקשות של הסדרה, לדעתי. וכשזה היה כך, בכל פרק קראו דברים מיוחדים, אבל דברים מיוחדים באמת, אש לוכד פוקימונים, חושפים פרטים על דמות מסויימת, או שאש זוכה במכון. [/b][/quote]
אתה בכלל רואה DP?
בעונה הראשונה זה נכון שהיו הרבה פרקים עם אירועים מיוחדים, זה כי היא הייתה רק 80 פרקים.
סאגת DP היא מעל ל-170 פרקים וכמעט כל פרק בה הוא פרק בעל אירוע מיוחד.
לדברים שקורים שם יש משמעות לטווח ארוך.
בעונה הראשונה כמעט כל פרק הוא בפני עצמו.
וסוף סוף משקיעים במנהיגי מכון.
כל אחד מהם הופיע לפחות ב-2 פרקים, רובם יותר.
-
[quote][i]Originally posted by stm[/i]@Mar 6 2010, 05:44 PM
[b] אתה בכלל רואה DP?
בעונה הראשונה זה נכון שהיו הרבה פרקים עם אירועים מיוחדים, זה כי היא הייתה רק 80 פרקים.
סאגת DP היא מעל ל-170 פרקים וכמעט כל פרק בה הוא פרק בעל אירוע מיוחד.
לדברים שקורים שם יש משמעות לטווח ארוך.
בעונה הראשונה כמעט כל פרק הוא בפני עצמו.
וסוף סוף משקיעים במנהיגי מכון.
כל אחד מהם הופיע לפחות ב-2 פרקים, רובם יותר. [/b][/quote]
גנבת לי את המילים מהפה.
-
[quote][i]Originally posted by stm[/i]@Mar 6 2010, 05:44 PM
[b] אתה בכלל רואה DP?
בעונה הראשונה זה נכון שהיו הרבה פרקים עם אירועים מיוחדים, זה כי היא הייתה רק 80 פרקים.
סאגת DP היא מעל ל-170 פרקים וכמעט כל פרק בה הוא פרק בעל אירוע מיוחד.
לדברים שקורים שם יש משמעות לטווח ארוך.
בעונה הראשונה כמעט כל פרק הוא בפני עצמו.
וסוף סוף משקיעים במנהיגי מכון.
כל אחד מהם הופיע לפחות ב-2 פרקים, רובם יותר. [/b][/quote]
וממתי הכמות היא הקובעת? אני העדפתי את זה כשהיו 80 פרקים, אבל כל פרק חשוב באמת להתפתחות של הסדרה, מאשר 170 פרקים, שרק חלק חשובים. ואם אתה מתייחס לכל הסאגה, ע"פ בולבפדיה מדובר ב209 פרקים, שאמנם בג'וטו האיכות טיפה פחות טובה, אבל עדיין הרבה יותר גבוהה מההמשך. לעניות דעתי כמובן
עריכה: טעות שלי, זה 274 פרקים
-
טוב כל אחד ודעתו בסופו של דבר
אני שמח שנוצר פה דיון ,אבל שוב.. לדעתי הסאגות שהתקדמו יותר ויותר או איך שלא יקראו להם
"סדרות חדשות" אני מעדיף תמיד את העונות הראשונות כי הן מעוררות בי נוסטלגיה אך העלילה ,פיתוח דמויות ,אירועים ,מאמני מכון וכל זה עדיפה פי 10 מאשר העונות הישנות.
-
תראה, אני מודה שלא ראיתי את הסדרה של יהלום ופנינה (לא את הכול ולא באופן רציף, בכל אופן), אבל את מה שהיה אחרי סוף הסדרה המקורית (עם מאי וכל החרטא הזה) היה ממש, אבל ממש גרוע, ואם לא תסכים איתי על זה, אתה מקרה אבוד (אין לי בעיה עם זה, פשוט אם אתה לא מסכים כנראה שלא אוכל לשכנע אותך). ממה שכן ראיתי בעונה של DP, הדברים המוצלחים באמת זה דברים שכבר מחזרו מהעונות הראשונות. אש גונב לדון את האופניים, מעניין מאיפה זה מוכר לי... וואי, יש פה צ'ימצ'אר שהמאמן שלו נטש אותו! אני מריח פה דה ז'ה וו?
-
[quote][i]Originally posted by ErWiN[/i]@Mar 6 2010, 05:33 PM
[b] בעונות הראשונות כל 3 פרקים אש מנצח בקרב מכון
זה ממש לא בסדר!
בפרק 5 הוא נלחם בפיוטר
בפרק 7 במכון סרוליאן
בפרק 13 מכון חשמל
ובפרק 23-24 אולי הפרקים היחידים הנורמאלים שהוא נלחם במכון בשני פרקים עם עלילה
לאחר מכן בפרק 33
ולדעתי זה מאעפן ואסור לעשות את זה כך יותר [/b][/quote]
יש לך טעות בפרקים
מכון מס' 1 - פרק 5
מכון מס' 2 - פרק 7
מכון מס' 3 - פרק 14
מכון מס' 4 - פרק 22,23,24
מכון מס' 5 - פרק 26
מכון מס' 6 - פרק 32
מכון מס' 7 - פרק 58,59
מכון מס' 8 - פרק 63 (פרק 65 אם מחשיבים את 2 פרקי הבונוס של קריסמס)
מכאן אנו מבינים שבסאגת אידיאגו המתרחשת באדמות קנטו המכונות הראשונים (1,2,3) התרחשו בהפרשים קצרים למדי, כשבמכון ה4 יש הפרש די משמעותי של כעשרה פרקים. לאחר מכן חוזרים להפרשים הקצרים שבהם מופיעים מכונות 5 ו6 ואז יש הפרש ענק ביותר מפרק 32 עד לפרק 58,59 של המכון ה7 ולאחריו הפרש קצר וחביב עד למכון ה8.
מכון 4 ו7 לווה בעלילה מאוד מעניינת ועם סיפורים! (כנ"ל שאר המכונות).
-
הראשון מהסוף-
כל פרק בעונה הראשונה היה חשוב לעלילה של העונה?
איך בדיוק?
על סמך מה אתה מבסס את זה?
אתה נותן את צ'ימצ'אר כדוגמה על מיחזור?
צ'ימצ'אר הוא הפוקימון הכי מפותח מבחינת האישיות שלו בכל הסדרה.
כל פרק שמתמקד בו פשוט מדהים.
מי האמין בכלל בתחילת DP שפול ישחרר אותו ואש ישר יתפוס אותו?
DP זו הסאגה הכי לא צפויה שיש.
ויש הבדל בין סאגה לסדרה.
ה"סדרה המקורית" (מונח מעריצים) היא עד ג'וטו אבל היא מורכבת מ-3 סאגות-קנטו, תפוז וג'וטו.
כל מה שקשור למאי ולמקס באמת היה מגוחך.
אבל אני לא מדבר על סאגת האנדווס.
מבחינתי הסדרה התחילה להשתנות מסאגת חזית הקרב.
וב-DP הגיעה לשיאים.
אם תראה את הפיתוח של הדמות של דון, אתה תבין.
מה גם שיש לה 5 יריבים (קני, זואי, נאנדו, ג'סי ואורסולה) בעוד שלמאי היו 3 (דרו, ג'סי והארלי).
קני כל הזמן קורא לה "די-די" מההופעה הראשונה שלו בתחילת הסאגה.
הכינוי הזה מוסבר רק באחד מהפרקים האחרונים ששודרו ביפן.
הם לא משאירים שום דבר לא פתור.
עד כמה שזכור לי אש לא גנב לדון את האופניים.
אבל פיקאצ'ו כן הרס אותם.
יש דברים שיחזרו על עצמם כל סאגה/סדרה.
כמו למשל שאש יתפוס 4 פוקימונים מהסוגים-מעופף/רגיל, עשב, אש ומים.
אבל זה שאת פוקימון האש הוא ישיג אחרי שפול ישחרר אותו, ושדון תתפוס בויזל והיא תחליף אותו באיפום של אש-זה נקרא השקעה בעלילה.
אני מאוד מאוד ממליץ לך לראות את כל הסאגה מההתחלה וברצף.
תראה שהסדרה שינית כיוון בצורה רצינית.
אפילו דמות שהייתי בטוח שלא תופיע יותר הופיע אחר כך באיזה פלאשבאק של מנהיגת מכון הרוח.
-
[quote][i]Originally posted by stm[/i]@Mar 6 2010, 06:44 PM
[b] הראשון מהסוף-
כל פרק בעונה הראשונה היה חשוב לעלילה של העונה?
איך בדיוק?
על סמך מה אתה מבסס את זה?
אתה נותן את צ'ימצ'אר כדוגמה על מיחזור?
צ'ימצ'אר הוא הפוקימון הכי מפותח מבחינת האישיות שלו בכל הסדרה.
כל פרק שמתמקד בו פשוט מדהים.
מי האמין בכלל בתחילת DP שפול ישחרר אותו ואש ישר יתפוס אותו?
DP זו הסאגה הכי לא צפויה שיש.
ויש הבדל בין סאגה לסדרה.
ה"סדרה המקורית" (מונח מעריצים) היא עד ג'וטו אבל היא מורכבת מ-3 סאגות-קנטו, תפוז וג'וטו.
כל מה שקשור למאי ולמקס באמת היה מגוחך.
אבל אני לא מדבר על סאגת האנדווס.
מבחינתי הסדרה התחילה להשתנות מסאגת חזית הקרב.
וב-DP הגיעה לשיאים.
אם תראה את הפיתוח של הדמות של דון, אתה תבין.
מה גם שיש לה 5 יריבים (קני, זואי, נאנדו, ג'סי ואורסולה) בעוד שלמאי היו 3 (דרו, ג'סי והארלי).
קני כל הזמן קורא לה "די-די" מההופעה הראשונה שלו בתחילת הסאגה.
הכינוי הזה מוסבר רק באחד מהפרקים האחרונים ששודרו ביפן.
הם לא משאירים שום דבר לא פתור.
עד כמה שזכור לי אש לא גנב לדון את האופניים.
אבל פיקאצ'ו כן הרס אותם.
יש דברים שיחזרו על עצמם כל סאגה/סדרה.
כמו למשל שאש יתפוס 4 פוקימונים מהסוגים-מעופף/רגיל, עשב, אש ומים.
אבל זה שאת פוקימון האש הוא ישיג אחרי שפול ישחרר אותו, ושדון תתפוס בויזל והיא תחליף אותו באיפום של אש-זה נקרא השקעה בעלילה.
אני מאוד מאוד ממליץ לך לראות את כל הסאגה מההתחלה וברצף.
תראה שהסדרה שינית כיוון בצורה רצינית.
אפילו דמות שהייתי בטוח שלא תופיע יותר הופיע אחר כך באיזה פלאשבאק של מנהיגת מכון הרוח. [/b][/quote]
שוב, אתה חושב שאיכות=כמות. אולי הגזמתיי שאמרתי שכל פרק היה חשוב לעלילה, אבל זאת לא בדיוק הייתה הכוונה שלי. ההבדל בין צ'ימצ'אר לצ'רמנדר הוא כל כך מינורי, זו רק גברת בשינוי אדרת. ודון? היא אחד המיחזורים הכי גדולים, מיחזור דוקא של אש. גם לאש היה יריב שכינה אותו בשמות, וגם אש היה מפסידן לא קטן בתחילת הסדרה, וגם אש מסתובב עם ההתחלתי שלו בחוץ, וכן הלאה וכן הלאה. אולי אם הייתי בן 12-14 הייתי פחות שם לב לזה, אבל איך שזה כרגע, זו לגמרי גברת בשינוי אדרת. כל המחזורים האלה רק מוכיחים שהיוצרים עצמם מכירים בעליונות של הסדרה המקורית, ולפחות על זה שהם התחילו לנסות להשתפר ולא לישאר במקום כמו בעונות עם מאי ומקס מגיע ליוצרים כל הכבוד. אבל בין זה לבין להשוות את זה למקור? אני מצטער, זה שיש עכשיו 5 גרי לא אומר שזה יותר טוב, רק אומר שנראה 5 גרי עם פוקימונים שונים לכל אחד. דמות אחת שכן ראוייה לציון היא פול, שהוא כן דמות מאוד טובה, אם כי הוא רק דמות אחת. ועם כבר, אני חושב שהגיע הזמן להעלות את נושא הפוקימונים עצמם. מה אתם חושבים על הפוקימונים בין הדורות?
-
אני מסכים אם כל מה שאמר הראשון מהסוף.
בסאגת DP נראו שיחזורים בלי סוף לסדרה המקורית (לדעתי הטובה ביותר עד כה) ו-STM אתה בהחלט משווה את הדברים האלו בצורה טובה אבל בקשר לזה כמו שהראשון מהסוף אמר, אתה מתייחס לזה כאילו איכות=כמות וזה מה שגרוע בחשיבה שלך. הרבה דברים חדשים וטובים נראו בסאגת DP אבל זה שיש כל-כך הרבה פרטים לא בהכרח גורם לסאגה להיות טובה יותר, אלא (לפי דעתי) גורמת ליותר סיבוך וחוסר רצף שיכול לגרום לצופים (יותר מהצעירים שביניהם) לבלבול. בקיצור, אני מעדיף את העונות הראשון של קאנטו הן עדיפות על עונות הואן ולפי דעתי גם על סאגת DP (בג'וטו היתה התמוטטות מוחלטת של הסדרה ונראה, יחסית לעונות אחרות, כישלון מוחלט).
בקשר לפוקימונים בין הדורות.. כמו שכתבתי קודם, אני מעדיף את עונות קאנטו ואת הפוקימונים.. פוקימונים מהעונות האחרות יצאו דומות מאוד לפוקימונים בקאנטו. לפי מה שראיתי והבנתי מהדורות- כל דור זוגי נראה שמחקה את הדור הקודם שלו/הדור הראשון ויוצא מעפן ברמות שלא יאומנו..
-
אתה משווה את זה למכונים בהפרשים של 20 פרקים ויותר?
עם עלילה מצוינת.
אני לא חושב.
-
איזה עלילה מצוינת ואיזה בטיח?!
הפרקים בסאגת DP גרועים כמו פח זבל.. היה עדיך שכל פחות מ-10 פרקים יש מכון ועלילה שבה באמת שווה לצפות שוב ושוב ולא חרטאה של 20+ פרקים של שיעמום בלי שום דבר, טמטום מצד הדמויות ומחזור חוזר ושב של המון דברים מהעונות הראשונות..
-
שוב אני אומר את זה אבל לכל אחד והדעה שלו
לרוב אומרים כי העונות הראשונות טובות יותר ,מה שאני מסכים אבל הפיתוח דמויות ,עלילה והכל טוב יותר.
שוב.. אני שרוי במחלוקת.
-
העלילה לא יותר טובה ב-DP.. זה גרוע!
עדיף היה כמו שכל שנייה בקאנטו מישהו היה תופס פוקימון וכל פחות מ-10 פרקים מכון..
-
זאת דעתך ואני לא יכול להגיד לך כלום על זה.
אבל אני שמח שנוצר פה דיון מעמיק על זה.
-
זה לא היה כל כך קשה, בסך הכול היה צריך שיתוף פעולה מצד משתמשי הפורומים... ובקשר לדיון... אם אתם רוצים שהטיעונים שלכם יקבלו משמעות, תנו הוכחות. דוגמאות לפרקים טובים מאוד בעונה שאתם תומכים בה.
-
טוב הדיון כאן יסתיים עוד מעט .
יש נושא מיוחד בשביל הדברים האלה.
[url=http://pokemons.co.il/forum/index.php?showtopic=6610&st=585]http://pokemons.co.il/forum/index.php?showtopic=6610&st=585[/url]
-
מה הקשר להשערות? אנחנו מדברים רק על העבר וההווה. העתיד פחות חשוב לי ספיציפית, כי איך שאני רואה את זה, העתיד הוא רק עוד כסף בחשבון של נינטנדו אז..
-
אני פשוט חושב ש"הראשון מהסוף" אתה היתבגרתה ועכשיו אתה מיסתכל על הכל ביותר עומק .כל הדברים מהילדות מעלים ניסטלגיה, וניראים לפעמים הכי טובים.
-
טוב אני חושב שקראתי מספיק! והגיע הזמן שאני אגיד משהו.
אז קודם כל בדרך כלל אני יותר צופה בפורומים לא כל כך מתעסק באשכולות , אבל הפעם הגיע הזמן אחרי ההרבה זמן שאני אגיד משהו , אז החלטתי להרשם ולהגיב בקשר לכל מה שאמרתם פה.
אז קודם כל פוקמון הסדרה המקורית היא הכי טובה! ובתור אחד שראה הרבה מכל עונה , או את הרוב , או את הכל! אני יכול להגיד לכם באופן ודאי שהסדרה המקורית היא הטובה ביותר! עכשיו ממה זה נובע...
זה נובע מכמה סיבות:
קודם כל פוקימון מבחינת רעיון הסדרה גאונית זה ענייני ויש פה משהו מעניין.
(רובכם אני מאמין לא כל כך מבינים בכתיבה של אנימה יפנית וגם לא תבינו לפי השטויות שרשמתם.)
כשאני רואה פרק של פוקימון כיום אני מעביר קדימה למה כי זה משמעמם!!!
ולמה זה משמעם כי הכל "מונוטוני" (חוזר על עצמו).
הכתיבה מאוד חובבנית.
עכשיו זה בא לידי ביטוי בעונות הראשון באינדיגו למשל היה "הומור שחור".
אין דבר כזה באנימה יפנית שלא יהיה הומור שחור! ברגע שאנימה יפנית מאבדת הומור שחור זה נגמר.
מי שראה בעבר את דרגון בול העונה הראשונה זה סדרה שיש בא הרבה הומור שחור.
עכשיו מזה "הומור שחור"?
למשל בעונות הראשונות של פוקמון רואים את אש חובבן ומיסטי לועגת לו...
או פתאום מיסטי סתם לוקחת סתם איזה פטיש ודופקת לאש בראש! כל מיני שטויות כאלה.
או שיש מן טיפת מים מאחורי ראש של בן אדם שזה כביכול אומר "מה לעזאזאל הוא רוצה".
או שכולם נופלים על הרצפה עקב שטות שמישהו אומר , כמו בפרק עם קורט בג'וטו סאגה. (במובן הזה זה הומור רגיל)
או כמו באגדה של דרטיני שיש להוא (אין לי מושג איך קוראים לו...) תאקדח.
יש הומור יש דברים שהם קצת פחות ילדותיים בפוקימון וזה נותן גוון מצחיק וענייני.
למשל באדוונס מראים שהכל מושלם , שאין בעיות , אין ריבים , רק עלילה מונוטונית של הפרק.
הכתיבה מאוד גרועה , ולא מקצועית , ולא עניינית הכל מונוטוני!
ב-DP הכתיבה השתפרה יש עניין אבל עוד פעם הסדרה מרוחה על שטויות! מליון פרקים בישביל להגיע למכון , מזה השטיויות האלה מזה המריחה הזאת.
אין הומור שחור , עוד דוגמא קלאסית להומור שחור זה כמו שדאפי דאק מיפתוצץ מדינמיט וכל החלקים של הגוף שלו נעים או שנדרסים ונהיה קבאצ'. (סתם שתביני תעיקרון אמנם זה לא יפני אבל רק רציתי להיות ברור יותר)
עוד דבר שקרה בעונות הראשונות היה מן הומור במובן הקיצוני-בדיוני , כמו הפרק עם סאברינה נכון פתאום היא הופכת אותם לקטנים ומעבירה אותם בצורה טלפורטית אל בית הבובות , או שאונטר הופך את אש לרוח ואז אש זורק את מיסטי לרצפה ואומר לברוק שיתפוס אותה , או הפרק עם מגנמייט (שאש תופס את מאק) באותו הפרק שאש אומר מי שלא תהיה תצא אחוצה ועם אתה מפצלת מסוכנת תישאר איפה שאתה... (משהו כזה אל תיתפסו אותי במילה) זה רק בנושא הומור.
היה גם רגש ואהבה כמו במובן עם מיאו , תסיפור של איך הוא למד לדבר ומה היו הסיבות לכך , בין הפרקים עם הכתיבה הכי טובה בסדרה , והרבה יסכימו איתי על זה! שלא לדבר עם הפרק עם ג'יינס מי שזוכר...
holy matrimony גם פרק עם הרבה עניין והומור שפתאום רואים תהורים שלו בתור קבר ואז כביכול הם חיים בכדי שיחזור הביתה , וזה לא נגמר יש עוד הרבה מה לספר פשוט אני לא אסיים ככה.
הסידרה המקורית הייתה עיניינית כי רצף האירועים היה מרתק ולא מרוח , וטיפשי.
הכל היה חלק ממשהו , בפרקים המתקדמים יותר בסדרה אין בא כמעט הומור אין בא רגש שזה דבר מאוד גרוע בכתיבה.
עוד משהו בנושא רגש:
רגש:
שאש עזב את באטרפריי בין הפרקים העצובים , היה עניין היה משהו שלא יהיה באף פרק.
אחת הסיבות שהסדרה הראשונה היא הטובה ביותר... הסדרות החדשות אמנם אש מיקצועי יותר , מיומן יותר...
אבל מאוד משעמם כדמות והכתיבה והיצריתיות מאוד חובבנית.
עוד פאק בסדרה:
שהם עושים פרק פעם בשבוע זה דבר גרוע ויוצר חוסר התעיניות של הצופה.
כל הקטע של סדרה... שזה יהיה דבר רציף! וזה שהם עושים כל שבוע פרק...
זאת אומרת שלא באמת מעניין אותם הסדרה!
אלה מעניין אותם הכסף של המשחקים!
וחבל כי סדרה זה דבר שנוח לראות אותו כשיש רצף , אף על פי שבהתחלה זה כן תפס אבל אני חושב שעם הסדרה הייתה על תקן 3 פעמים בשבוע היא הייתה מוצלחת כי לצופה יש יותר עניין בסדרה.
*יש עוד הרבה דברים שאני יכול להרחיב עליהם , אבל אין לי סבלנות , וגם לכם כניראה לא תהיה סבלנות לקרוא.
:)
-
אני חושב שהעונה הכי טובה היא Master quest עם כל הפוקימונים מג'וטו,הרבה רגש לרויטר עוזב צ'יקוריטה מתפתחת,מיסטי עוזבת(המאמנת הכי טובה שהיתה עם אש ביינתיים)ופיקאצ'ו נהפך לחולה.העונה הכי טובה
-
[quote][i]Originally posted by q-bex[/i]@Mar 7 2010, 08:03 PM
[b] טוב אני חושב שקראתי מספיק! והגיע הזמן שאני אגיד משהו.
אז קודם כל בדרך כלל אני יותר צופה בפורומים לא כל כך מתעסק באשכולות , אבל הפעם הגיע הזמן אחרי ההרבה זמן שאני אגיד משהו , אז החלטתי להרשם ולהגיב בקשר לכל מה שאמרתם פה.
אז קודם כל פוקמון הסדרה המקורית היא הכי טובה! ובתור אחד שראה הרבה מכל עונה , או את הרוב , או את הכל! אני יכול להגיד לכם באופן ודאי שהסדרה המקורית היא הטובה ביותר! עכשיו ממה זה נובע...
זה נובע מכמה סיבות:
קודם כל פוקימון מבחינת רעיון הסדרה גאונית זה ענייני ויש פה משהו מעניין.
(רובכם אני מאמין לא כל כך מבינים בכתיבה של אנימה יפנית וגם לא תבינו לפי השטויות שרשמתם.)
כשאני רואה פרק של פוקימון כיום אני מעביר קדימה למה כי זה משמעמם!!!
ולמה זה משמעם כי הכל "מונוטוני" (חוזר על עצמו).
הכתיבה מאוד חובבנית.
עכשיו זה בא לידי ביטוי בעונות הראשון באינדיגו למשל היה "הומור שחור".
אין דבר כזה באנימה יפנית שלא יהיה הומור שחור! ברגע שאנימה יפנית מאבדת הומור שחור זה נגמר.
מי שראה בעבר את דרגון בול העונה הראשונה זה סדרה שיש בא הרבה הומור שחור.
עכשיו מזה "הומור שחור"?
למשל בעונות הראשונות של פוקמון רואים את אש חובבן ומיסטי לועגת לו...
או פתאום מיסטי סתם לוקחת סתם איזה פטיש ודופקת לאש בראש! כל מיני שטויות כאלה.
או שיש מן טיפת מים מאחורי ראש של בן אדם שזה כביכול אומר "מה לעזאזאל הוא רוצה".
או שכולם נופלים על הרצפה עקב שטות שמישהו אומר , כמו בפרק עם קורט בג'וטו סאגה. (במובן הזה זה הומור רגיל)
או כמו באגדה של דרטיני שיש להוא (אין לי מושג איך קוראים לו...) תאקדח.
יש הומור יש דברים שהם קצת פחות ילדותיים בפוקימון וזה נותן גוון מצחיק וענייני.
למשל באדוונס מראים שהכל מושלם , שאין בעיות , אין ריבים , רק עלילה מונוטונית של הפרק.
הכתיבה מאוד גרועה , ולא מקצועית , ולא עניינית הכל מונוטוני!
ב-DP הכתיבה השתפרה יש עניין אבל עוד פעם הסדרה מרוחה על שטויות! מליון פרקים בישביל להגיע למכון , מזה השטיויות האלה מזה המריחה הזאת.
אין הומור שחור , עוד דוגמא קלאסית להומור שחור זה כמו שדאפי דאק מיפתוצץ מדינמיט וכל החלקים של הגוף שלו נעים או שנדרסים ונהיה קבאצ'. (סתם שתביני תעיקרון אמנם זה לא יפני אבל רק רציתי להיות ברור יותר)
עוד דבר שקרה בעונות הראשונות היה מן הומור במובן הקיצוני-בדיוני , כמו הפרק עם סאברינה נכון פתאום היא הופכת אותם לקטנים ומעבירה אותם בצורה טלפורטית אל בית הבובות , או שאונטר הופך את אש לרוח ואז אש זורק את מיסטי לרצפה ואומר לברוק שיתפוס אותה , או הפרק עם מגנמייט (שאש תופס את מאק) באותו הפרק שאש אומר מי שלא תהיה תצא אחוצה ועם אתה מפצלת מסוכנת תישאר איפה שאתה... (משהו כזה אל תיתפסו אותי במילה) זה רק בנושא הומור.
היה גם רגש ואהבה כמו במובן עם מיאו , תסיפור של איך הוא למד לדבר ומה היו הסיבות לכך , בין הפרקים עם הכתיבה הכי טובה בסדרה , והרבה יסכימו איתי על זה! שלא לדבר עם הפרק עם ג'יינס מי שזוכר...
holy matrimony גם פרק עם הרבה עניין והומור שפתאום רואים תהורים שלו בתור קבר ואז כביכול הם חיים בכדי שיחזור הביתה , וזה לא נגמר יש עוד הרבה מה לספר פשוט אני לא אסיים ככה.
הסידרה המקורית הייתה עיניינית כי רצף האירועים היה מרתק ולא מרוח , וטיפשי.
הכל היה חלק ממשהו , בפרקים המתקדמים יותר בסדרה אין בא כמעט הומור אין בא רגש שזה דבר מאוד גרוע בכתיבה.
עוד משהו בנושא רגש:
רגש:
שאש עזב את באטרפריי בין הפרקים העצובים , היה עניין היה משהו שלא יהיה באף פרק.
אחת הסיבות שהסדרה הראשונה היא הטובה ביותר... הסדרות החדשות אמנם אש מיקצועי יותר , מיומן יותר...
אבל מאוד משעמם כדמות והכתיבה והיצריתיות מאוד חובבנית.
עוד פאק בסדרה:
שהם עושים פרק פעם בשבוע זה דבר גרוע ויוצר חוסר התעיניות של הצופה.
כל הקטע של סדרה... שזה יהיה דבר רציף! וזה שהם עושים כל שבוע פרק...
זאת אומרת שלא באמת מעניין אותם הסדרה!
אלה מעניין אותם הכסף של המשחקים!
וחבל כי סדרה זה דבר שנוח לראות אותו כשיש רצף , אף על פי שבהתחלה זה כן תפס אבל אני חושב שעם הסדרה הייתה על תקן 3 פעמים בשבוע היא הייתה מוצלחת כי לצופה יש יותר עניין בסדרה.
*יש עוד הרבה דברים שאני יכול להרחיב עליהם , אבל אין לי סבלנות , וגם לכם כניראה לא תהיה סבלנות לקרוא.
:) [/b][/quote]
קודם כל אני שמח שנרשמת והשתתפת בדיון.
עכשיו שאתה אומר את זה גם אני שמתי לך שבעונות החדשות כבר אין את ההומור שהיה בעונה הראשונה,את הטיפה על הראש והריבים אש למיסטי,העונות החדשות הרבה יותר מרובעות.
בכ"מ גם אם העונה הראשונה של פוקימון הייתה משודרת היום פעם ראשונה סביר מאוד שלא הייתי רואה אותה,בכל זאת היא ילדותית ולא מתקרבת ברמה לאנימות כמו וואן פיס וFMA.
-
[quote][i]Originally posted by SexStyle[/i]@Mar 8 2010, 01:10 PM
[b] קודם כל אני שמח שנרשמת והשתתפת בדיון.
עכשיו שאתה אומר את זה גם אני שמתי לך שבעונות החדשות כבר אין את ההומור שהיה בעונה הראשונה,את הטיפה על הראש והריבים אש למיסטי,העונות החדשות הרבה יותר מרובעות.
בכ"מ גם אם העונה הראשונה של פוקימון הייתה משודרת היום פעם ראשונה סביר מאוד שלא הייתי רואה אותה,בכל זאת היא ילדותית ולא מתקרבת ברמה לאנימות כמו וואן פיס וFMA. [/b][/quote]
FMA מילא... אבל וואן פיס? SIGH...
בכל מקרה, אני מסכים. אם פוקימון היה יוצא היום לא הייתי רואה, אבל עדיין, אנחנו לא מדברים על "אם..." כשלמדתי פסיכומטרי המורה שלי היה אומר שאם נתעסק ב"אם..." לא יישאר לנו זמן ללמוד. כי "אם.."= כל דבר אחר שלא קרה.
-
עוד דיעה בעניין
שימו לב בתחרות שפתחתי פה "הפרק הכי טוב בפוקימון"
העונה ה-9 ,חזית הקרב, כמעט כל פרק חשוב מאוד!
לכן הבחירה קשה! זה מעיד על כך שהפרקים הופכים להיות אירועים מיוחדים ביותר וזה הופך להיות מרובה יותר ויותר
כך גם בDP
-
יכול להיות שאני מפספס פה משהו, אבל כל מה שאני קורא פה מהתקצירים זה בדיוק מה שמוכיח את הטענה שלי- היוצרים חושבים שכמות=איכות. אז כל פרק פוקימון מתפתח.. ביג דיל... כל פרק שפוקימון לא מתפתח אש זוכה בתג או סמל או וואטאבר
-
[quote][i]Originally posted by הראשון מהסוף[/i]@Mar 9 2010, 12:14 AM
[b] יכול להיות שאני מפספס פה משהו, אבל כל מה שאני קורא פה מהתקצירים זה בדיוק מה שמוכיח את הטענה שלי- היוצרים חושבים שכמות=איכות. אז כל פרק פוקימון מתפתח.. ביג דיל... כל פרק שפוקימון לא מתפתח אש זוכה בתג או סמל או וואטאבר [/b][/quote]
הרבה פה כל הזמן כתובים את זה "כמות=איכות".
אבל זו לא הכוונה.
כמעט כל פרק הוא איכותי בפני עצמו.
וזה שיש הרבה פרקים כאלה רק מוסיף.
זה שיש פיתוח של הדמויות, ראשיות (דון) משניות ושל פוקימונים-מכאן הכמות חשובה.
למשל צ'ימצ'אר וגליגר-הפיתוח שלהם (מבחינת דמות, לא התפתחות) לקח מלא זמן ושל צ'ימצ'אר עדין לא נגמר ושל גליסקור נגמר ברגע שהוא שוחרר.
אף פעם לא השקיעו כ"כ בדמויות של הפוקימונים.
ולכן גם הכמות חשובה.
ושוב-גם פרק כמו DP103, שכביכול לא קורה בו שום דבר חשוב-אש לא משיג תג, דון לא משיגה סרט, אין התפתחות או אפילו למידה של מתקפה חדשה.
גם הפרק הזה חשוב לעלילה הכללית-
החבורה מגיעה לעיר מכון הברזל ובארי עוזב את החבורה לאי הברזל.
ההעזיבה של בארי חשובה עוד יותר לפרקים הבאים (DP110-111).
שזו עוד דוגמה לחשיבה לטווח הארוך.
והנקודה העיקרית-
הפרק הוא איכותי בעצמו בעיקר כי הוא מאוד מצחיק ומהנה לראות.
ובשורה התחתונה זה מה שחשוב.
ועל זה גם אי אפשר להתווכח.
עניין של טעם בלבד